סוכני המכירות הטובים ביותר לעסק שלך ללא עלות או עמלות

בפגישות העבודה עם עסקים שונים אני תמיד שומע שערוץ השיווק
שעובד עבורם הכי טוב הוא "מפה לאוזן". כשאני שואל אותם
"ומה אתה עושה בשביל שזה יעבוד עבורך?" הם תמיד מחייכים בביישנות ועונים
"אני לא עושה שום דבר, זה פשוט קורה".
רוב בעלי העסקים מתייחסים לערוץ השיווק של "מפה לאוזן" כערוץ שיווק פסיבי.
כלומר כזה שאין מה לעשות לגביו והוא פשוט קורה מעצמו.
והאמת היא שאנחנו בחברת תכל'ס מאמינים שערוץ השיווק הזה
יכול להפוך לאקטיבי ולהיות Game Changer בעסק שלך.

feedback-3239758_1280.jpg

איך גורמים ל"מפה לאוזן" להיות אקטיבי

אז נכון, יכול להיות שהרבה יותר קל זה פשוט לחכות כמה שנים
טובות אז שתצבור מספיק לקוחות שימליצו עליך ויפעילו בשבילך
את האפקט הזה שנקרא "מפה לאוזן". אבל אם אתה בעל עסק שלא
רוצה לחכות שנים ולסמוך על טוב ליבם של הלקוחות המאמר הזה בשבילך.
במאמר הזה נלמד איך להפוך את הלקוחות לסוכני המכירות של העסק ובלי לשלם להם עמלות מכירה.

לקוחות לא מרוצים, מרוצים או מעריצים

הלקוחות שלך יכולים להיות

  • לא מרוצים
  • מרוצים
  • מעריצים

בשביל להבין מה ההבדל בין כל סוג לקוחות ואיך זה משפיע על העסק
שלך נספר סיפור שבטח נתקלתם בו באופן אישי. הסיפור הולך ככה:
אתם נפגשים עם החברים וכשאחד מהחבר'ה מספר שהוא מתכנן לשפץ
את הבית הוא גם מבקש המלצה על שיפוצניק מתאים.

הלקוח הלא מרוצה יענה "תקשיב לי טוב, אני אומר לך רק דבר אחד(!)
אל תעבוד עם מוישה!! הוא היה אצלי לפני חצי שנה לקח את הכסף אבל
אני נתקעתי עם עבודה גרועה וקיר עקום באמצע הסלון."

הלקוח המרוצה יענה "היה אצלי לפני איזה חצי שנה שיפוצניק אחד,
אם אתה רוצה אוכל לחפש עבורך את המספר שלו."

הלקוח המעריץ יענה "טוב שאתה שואל. לפני חצי שנה היה אצלי
שיפוצניק ברמה הכי גבוהה שראיתי בחיים. רציתי לשלם לו יותר כסף
על העבודה שלו אבל הוא לא הסכים לקחת אפילו שקל יותר ממה שסגרנו.
קח את הטלפון שלו ותגיד לו שאני הפניתי אותך."

השאלה הגדולה – איך הופכים לקוחות מרוצים למעריצים

ברור שעם לקוחות מעריצים העסק שלך יפרח ויגיע לעוד הרבה
לקוחות מעריצים נוספים. השאלה הגדולה איך אתה יכול לגרום
ללקוחות שלך לא להיות רק מרוצים אלא מעריצים. אחת הדרכים שאנחנו
משתמשים בה היא מדד NPS – Net Promoter Score.
זהו מדד שבודק את שביעות הרצון של הלקוחות באמצעות שאלה אחת פשוטה:

"באיזו מידה תהיה מוכן להמליץ על המוצר/השירות/החברה לחבר?"

את התשובות נרצה לקבל בדירוג של 1-10, כש1 זה בסבירות נמוכה ו10 זה בסבירות גבוהה.

לקוחות שדירגו אותנו מ1-6 הם לקוחות לא מרוצים,

לקוחות שדירגו אותנו מ7-8 הם לקוחות מרוצים,

ולקוחות שדירגו אותנו מ9-10 הם לקוחות מעריצים.

הייחודיות במדד הזה היא ש:

  • המדד קל ליישום, ויכול לתת ערך מוסף אמיתי – זו סך הכל שאלה אחת שלא תגזול
    זמן יקר מהלקוחות. כשלקוח עונה אם הוא יהיה מוכן להמליץ על העסק
    שלנו לחבר שלו הוא בעצם לוקח פה "סיכון" בעצם ההמלצה על העסק.
    מה שמראה עד כמה הוא באמת סומך עליך.
  • המדד מאפשר לאמוד את מידת הנאמנות של הלקוחות לחברה – לקוח שימליץ עליך מן
    הסתם יהיה גם לקוחו חוזר נאמן ויבצע עוד רכישות בעסק שלך.
  • המדד מציף על פני השטח הזדמנויות לשיפור – במידה ותקבל ציון נמוך, גם תהיה
    מודע לכך וגם תוכל לדעת במה לשפר את העסק שלך.

כבעל עסק תמיד תשאף לקבל ציון גבוה המעיד על שביעות רצון הלקוחות שלך.
אך מה עושים אם מקבלים ציון נמוך?

ניתן להתחיל לבדוק כל מיני שינויים במבנה העסק, במוצר או השירות ולקוות
לפגוע במטרה אך ניתן גם לשאול שאלה נוספת, פשוטה לא פחות מהקודמת,
"מה היית משפר בעסק בשביל שהשירות שלנו יהיה מעל המצופה?"

הלקוחות שלנו מכירים את העסק שלנו יותר טוב מאיתנו

כן, מה ששמעתם. האנשים שמכירים את העסק שלך הכי טוב הם לא בעלי
העסק ואפילו לא יועצי עסקיים. האנשים שמכירים הכי טוב את העסק שלך הם
הלקוחות שלך בעצמם. כשהם יענו על השאלה הפשוטה הזו תוכל להצביע
בקלות על הפעולות שצריך לעשות בשביל להביא את העסק למצב בו הלקוחות
שבעי רצון ונמצאים במקום של מעריצים, בדיוק כמו שאתה רוצה.

באמצעות מדד NPS תדע עד כמה הלקוחות שלך מרוצים מהשירות בעסק.
כשהלקוחות יעידו על השירות שלך שהוא לא רק טוב אלא מצויין והם יהיו לא
רק לקוחות מרוצים אלא מעריצים תדע שהפעלת את ערוץ השיווק
הטוב ביותר – "מפה לאוזן" ושהעסק שלך נמצא על המסלול להצלחה.
מי לא אוהב לקוחות חוזרים שמביאים איתם עוד ועוד לקוחות חוזרים…

אם גם אתה רוצה להפוך את העסק שלך לעסק עם לקוחות מעריצים
אני מציע לך פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות של 90 דק' בה אראה לך
איך גם אתה יכול להפוך לקוחות מרוצים למעריצים. השאר פרטים בטופס
פה למטה ואחזור אליך תוך 24 שעות לתיאום פגישה.

להשאיר תגובה כאן

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close