למה כולם רוצים עוד לקוחות לעסק ולמה זה לא טוב

כיועץ עסקי אני משוחח עם הרבה בעלי עסקים וכמעט כולם אומרים
לי ש"אילו רק היה לי יותר הפניות (לידים) לעסק הכל היה נראה אחרת".
אז נכון, כל עסק צריך לקוחות אחרת אין לו צידוק כלכלי.
אך האמת שרוב בעלי העסקים צריכים בכלל דברים אחרים.

תחשבו מה יקרה למטפל בעיסוי שיקבל יותר מידי לקוחות? לכמה זמן הוא עוד יוכל להמשיך ולטפל עד שיותש?

מה יקרה לחנות בגדים שכונתית שיגיעו אליה יותר מידי לקוחות בבת אחת? לכמה מהם המוכרות יוכלו להעניק תשומת לב ועזרה?

האם שיפוצניק יכול לתת מענה לכל מי שיפנה אליו? האם הוא יוכל לשמור על רמת שירות גבוהה ולשמור על השם הטוב שלו?

עוד לקוחות.jpg

אז מה בעלי עסקים כן צריכים מלבד עוד לקוחות?

הכנתי לכם רשימה של 3 דברים שכדאי לכם לתת להם מענה לפני שאתם מחפשים איך להביא עוד לקוחות לעסק.

  1. בחירת לקוחות אידיאלים – עסק לא צריך לעבוד עם כל לקוח שיש לו ארנק.
    צריך להגדיר בצורה ברורה עד כמה שניתן מי הוא הלקוח האידיאלי של העסק.
    נכון, יכולת תשלום, לרוב, הי הגדרה חשובה אך מה עם לקוחות ששמחים לשלם.
    כאלה שלא רק שישלמו אלא גם יחייכו ויעריכו את מה שקיבלו בתמורה.
    בחירת הלקוחות המתאימים לעסק היא חשובה מאין כמוה.
    תארו לכם מציאות בה כבר השגתם את יעד ההכנסות האישי שהגדרתם
    ואתם חיים על פי סגנון החיים שאתם רוצים. מלבד בעיה אחת קטנה והיא העסק שלכם.
    אמנם הוא מכניס לכם מספיק כסף אבל כבר לא כיף לכם לעבוד בו
    כמו פעם ובסוף כל כיום אתם מותשים במיוחד.
    הרבה בעלי עסקים במצב כזה פשוט סוגרים את העסק לאט לאט בלי לשים לב,
    כי מי רוצה לעבוד, יום יום, במשהו שהוא לא נהנה ממנו בכלל.
  2. שיפור יכולת המכירה שלכם – רוב האנשים לא אוהבים סוכני מכירות, זו עובדה.
    אבל האמת שכל בעל עסק, ירצה או לא ירצה, הוא סוכן המכירות של העסק שלו.
    אם בעל עסק לא ימכור את השירותים או המוצרים שלו רוב הסיכויים שאף אחד גם לא יקנה.
    עכשיו, בשביל להבין עד כמה חשובה יכולת המכירה לעסק שלכם נעשה חישוב קצר.
    נגיד שבחודש האחרון קבלתם 100 פניות מלקוחות פוטנציאלים ו10 מתוכם הפכו ללקוחות משלמים.
    כלומר 10% סגירה.
    בשביל להביא עוד לקוחות משלמים ולהגדיל את הרווחיות של העסק עומדות בפניכם 2 אפשרויות.

1. להגביר את פעולות השיווק. לדוגמא כדי להשיג 20 לקוחות משלמים תצטרכו
להכפיל את פעולות השיווק עד שתגיעו ל200 לקוחות פוטנציאלים (10%).
2. לשפר את יכולת המכירה שלכם ומתוך אותם 100 לקוחות שמגיעים אלכם מידי חודש תסגרו 20 לקוחות (20%).

הפעולה הראשונה דורשת מכם משאבים רבים בשביל להכפיל את מספר ההפניות.
היא תגזול מכם עלות כפולה לשיווק אך גם הרבה מאוד זמן בשביל לטפל בכל ההפניות החדשות.
מצד שני באפשרות השניה אתם נשארים עם אותו תקציב השיווק,
עם אותה השקעת זמן בלקוחות פוטנציאלים אך עם כפול הכנסות.
שיפור יכולת המכירה שלכם היא קריטית להצלחה של העסק שלכם.

  1. בניית משפך שיווקי מתאים – משפך שיווקי זו הדרך שאנו רוצים להוביל
    את הלקוח שלנו מרמה של לקוח פוטנציאלי שלא מכיר אותנו עד לרמה
    שהוא סומך עלינו ונהפך ללקוח משלם. נגיד שאנו מפרסמים את שירותי
    ראיית החשבון שלנו בפייסבוק בצורה הבאה "רואה חשבון במחיר הכי טוב שיש".
    הסיכוי שמישהו יתעניין במה שיש לנו להציע נמוך במיוחד, אפילו אם זו אמת לאמיתה.
    אך אם נעביר את הלקוח הפוטנציאלי שלנו תהליך של הכרות וביטחון הסיכוי
    שהוא יהפוך ללקוח משלם הרבה יותר גבוהה. לדוגמא נוכל לפרסם בפייסבוק
    "ייעוץ מס בחינם לעסקים קטנים על ידי רואה חשבון מוסמך".
    אם נפרסם את המודעה הזו לקראת סוף שנת המס בה עסקים נזכרים
    שהם צריכים לתכנן את המס שלהם ונציע להם מתנה (מי לא אוהב מתנות?!)
    הסיכוי שהם יפנו אלינו הרבה יותר גבוה. אחרי שהם כבר הגישו לנו
    את המסמכים שלנו ועשינו להם בדיקת מס בחינם ומצאנו להם דרכים
    לחסוך אלפי שקלים הם יהיו מוכנים לשמוע את ההצעה השיווקית שלנו
    ואפילו להיות לקוחות משלמים. מי לא אוהב רואה חשבון שחוסך לו תשלומי מס?!

הלקוחות של הרואה חשבון עברו תהליך מלא של ביטחון בו ובעסק שלו
ורק אז הם היו בשלים גם להעביר אליו את ניהול התיק של העסק.
ללא משפך שיווקי נכון פעולות השיווק שלכם יהיו רבות אך לא יעילות.

אז מה אתם אומרים? אתם צריכים עוד לקוחות לעסק שלכם?
אני מקווה שאחרי שסיימתם לקרוא את המאמר הבנתם שיש לכם לפחות 3 פעולות
שונות לדאוג להם לפני שתעשו עוד פעולות שיווק לעסק.

גם אתם רוצים לגרום לעסק שלכם לעבוד ולבנות אותו בצורה נכונה?
כזו שתביא לכם לקוחות בצורה אפקטיבית ורווחית?
אני מזמין אתכם לפגישת ייעוץ של 90 דקות ללא עלות וללא התחייבות
בה נדבר על הדרכים הנכונות לעסק שלכם להגדיל רווחיות.
השאירו פרטים בטופס פה למטה ואחזור אליכם  תוך 24 שעות לתיאום הפגישה.

איתן טסלר

איתן טסלר, יועץ עיסקי

זכיין מורשה של תכל'ס ליווי עיסקי בע"מ

להשאיר תגובה כאן

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close