הX פקטור שיגרום לעסק שלך להיות מיוחד ומעל המתחרים שלך

שמעתם פעם את המושג "בידול" ולא כל כך הבנתם מה בדיוק עושים עם זה?
אז נכון שבידול מגיע מתוך המילה הבדל אבל מה תכל'ס זה אומר על העסק שלך?
בשוק רווי בעלי מקצוע עם מוצרים כמעט זהים קשה ללקוח הממוצע להבחין בהבדל
בין עסק לעסק ובין מוצר למוצר. במצב כזה הלקוח יבחן את כדאיות הרכישה
בפרמטר היחיד שהוא מצליח להשוות – המחיר. כשאנחנו מגיעים למצב בו המחיר
הוא הפרמטר היחיד שקובע ללקוח אם לקנות מאיתנו או מהמתחרה נוצרת
מלחמת מחירים שלרוב היא למי יש מחיר נמוך יותר. בשוק של תחרות מחירים נמוכים
תמיד יהיה מישהו "חכם" שיגיע ויתן מחיר זול יותר מאחרים, אז אמנם הלקוח ירוויח מזה,
אבל בעלי העסקים יפסידו בוודאות בטווח הקצר והארוך.

אז מה עושים בשביל לצאת ממלחמת המחירים עקובת הדם הזו?
איך הלקוח ידע להבחין בייחודית שלי משאר בעלי המקצוע המתחרים?
איך אפשר לבנות עסק משגשג שמושך את הלקוחות הנכונים?

בסופו של דבר מי שיישם את ההמלצות במאמר הזה יוכל לדעת שהוא
לפחות רמה אחת מעל המתחרים שלו וכך להבטיח עתיד עיסקי טוב יותר מהמצב הקיים.

בידול

עסק יכול לעשות בידול בשלושה תחומים.

  1. מחיר – כמו שאמרנו, אנחנו ממש לא רוצים להיות במקום בו המחיר הוא זה שמבדל אותנו.
    אמנם יש מצבים בו המחיר הוא פרמטר שעובד דווקא לטובתנו וזה כשהמחיר דווקא גבוה.
    במצב כזה צריך לדאוג שיש גיבוי בערך של המוצר ביחס למחיר הגבוה יחסית.
    לדוגמא בשוק הרכבים, ככול שהרכב יקר יותר הוא מובדל מרכבים אחרים שבסופו
    של דבר כל הרכבים נוסעים על 4 גלגלים. אבל רכבי יוקרה מספקים חווית נהיגה שונה,
    אבזור פרימיום ואולי יותר מהכל סטאטוס חברתי.
  2. השונות – כלומר הבדל במוצר או בשירות שלנו שמעניק ללקוח ערך נוסף.
    הבעיה בבידול כזה הוא שניתן לחקות אותו בקלות יחסית ולכן המתחרים
    שלכם יוכלו להדביק את הפער שיצרתם ולהתחיל להציע ללקוחות את אותו הדבר.
    במידה ובעסק שלכם הבידול בשונות הוא הכי נכון יש למצוא בידול
    שהשונות מורכבת יותר ומבוססת על חוזקות ייחודיות של העסק.
    במצב כזה הבידול יהיה קשה לחיקוי ולכן הוא יהיה בידול טוב.
    למשל, אם אני יועץ כלכלי ופיתחתי אפליקציה פשוטה ושימושית מאוד
    שעוזרת ללקוחות שלי לנהל את הכספים שלהם בצורה אפקטיבית
    תוך כדי בקרה אונליין שלי ותגובה לפי צורך לפעולות שלהם,
    יש לי בידול מובהק שקשה מאוד לחיקוי בקרב המתחרים שלי
    (פיתוח אפליקציה עולה הרבה כסף, הממשק יכול להיות מוגן בפטנט
    ומתחרה שיוציא לשוק אפליקציה זהה לשלי יעשה מעצמו צחוק).
  3. נישה – בחירת תחום ספציפי מעניקה לעסק יתרונות רבים. אחד המרכזיים
    שבהם הוא ההבחנה משאר המתחרים. לדוגמא בשנים האחרונות יצאו הרבה "מאמנים" לשוק.
    מבחינת הלקוח כולם אותו הדבר, מאמן מביא אותך לתוצאות ואז כל מה שנותר
    ללקוח זה לבדוק מי נותן לו מחיר טוב יותר. ואז התחילו מאמנים לפנות לנישות שונות.
    פתאום הופיעו מאמנים המתמחים באימון עיסקי, אימון זוגי, ואימון אישי.
    וגם זה לא הספיק בשביל הבידול ולכן אחרי תקופה התחילו להיות עוד בידולים.
    לדוגמא אימון לרווקים למציאת זוגיות, אימון להרזיה ואפילו אימון מהיר
    של יום אחד שאמור לספק תוצאות מהירות.

לבידול הנישתי יש גם חיסרון מכיוון שלעיתים גם את הבידול הזה קל לחכות מתחרה
שירצה לחקות אתכם יצטרך רק להצהיר "גם אני פונה לקהל…" ולכן יש מצוא נישה
ייחודית שמעלה את החוזקות שלכם בצורה בולטת ולא ניתנת לחיקוי.
לדוגמא מאמן אישי שמבדל את עצמו על בסיס העבר שלו כמנהל כח אדם ואי לכך
מכיר את עולם התעסוקה טוב יותר מהמתחרים שלו יוכל לפנות לנישה של אימון למציאת תעסוקה.

ככל שתמצאו בידול עמוק וייחודי יותר ככה תוכלו להיות מיוחדים יותר אבל
מעל הכל תוכלו לתת הצעה ייחודית ללקוחות הפוטנציאלים שלכם. הצעה
כזו שמותאמת בדיוק עבורם ולכן גם יהיה להם מאוד קשה לסרב לה.

בבחירת הבידול הנכון יש לשים לב לעוד כמה נושאים מהותיים.

  • הבידול חייב להיות מובחן לפני הרכישה – במידה ועשיתם בידול והלקוח לא י
    כול להבחין בו לפני הרכישה, בשלב בו הוא עדיין בודק אפשרויות, אז הבידול לא יעבוד.
    הלקוח חייב לדעת בדיוק במה אתם שונים מהמתחרים שלכם לפני שהוא שילם לכם כסף.
    אם בתחום האימון כושר נבדל את עצמינו בכך שאנחנו היחידים שמבטחים
    השגת תוצאות, חוץ מהבטחה באויר אין לנו משהו שהלקוח יכול לשקול
    לפני קבלת החלטה. אבל אם נגיד שאנחנו מעניקים תוכנית אימון גמישה
    המתאימה לזמן של הלקוח בכל יום ושעה בשבוע זה משהו שהלקוח יכול
    להעריך ולהבין עוד בשלב בדיקת ההצעות שיש בשוק. במידה ואין אפשרות
    להבחין בבידול של העסק שלך לפני הרכישה יש להעניק ללקוח תקופת ניסיון
    של חודש, לדוגמא, ובכך לתת לו לגלות בעצמו את היתרונות שלך על פני המתחרים.
  • בידול טוב הוא מהות העסק – במידה ואין הבדל בינך לבין המתחרה שלך
    אין באמת סיבה עיסקית לפתוח את העסק הזה מלכתחילה. הרי בשוק
    רווי אין צורך בעוד מאותו הדבר!
    ולכן גם אם אתה בנקודה בה אתה רוצה לפתוח עסק או שיש לך כבר עסק אבל הוא
    מדשדש מצא את הבידול שלך ותן זכות קיום לעסק.
  • קושי לחיקוי – אנחנו רוצים לבחור שוני/נישה שיהיה קשה עד בלתי אפשרי
    למתחרים שלנו ליישם. במידה ולמתחרים שלנו יהיה קל להדביק את הפער הבידול
    לא יחזיק זמן ולכן לא ישתלם לטווח הארוך.

הבידול הטוב ביותר הוא בידול שמשלב כמה שיותר גורמים שמתאימים לאופי בעל העסק.
ככל שיהיו יותר מרכיבים, הבידול יהיה אפקטיבי יותר ויחזיק לזמן ממושך יותר.
בידול הוא הX פקטור שלך. עסק ללא בידול הוא עסק ללא זכות קיום. עסק
שיימצא את הבידול שלו יגלה פתאום שיותר קל להשיג לקוחות והם שמחים
יותר לשלם את הסכום הנדרש.

אם גם אתם מחפשים בידול לעסק שלכם ורוצים לעזור ללקוחות הפוטנציאלים
להגיע אליכם באמצעות פעולות שיווק נכונות וחכמות אתם מוזמנים לפנות אלי
לפגישת ייעוץ של 90 דקות ללא עלות וללא התחייבות. בפגישה אראה לכם איך
תוכלו למצוא את הבידול לעסק שלכם ולהציג את זה בצורה הנכונה ללקוחות
ככה שהם ירדפו אחריהם במקום הפוך.

השאירו פרטים בטופס ואחזור אליכם תוך 24 שעות:

 

איתן טסלר

איתן טסלר, יועץ עיסקי

זכיין מורשה של תכל'ס ליווי עיסקי בע"מ

להשאיר תגובה כאן

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close