מי הבן אדם היחיד שיכול לפטר אותך ולסגור לך את העסק

אם עדיין לא מצאתם מי זה הבן אדם שיכול לסגור לכם את העסק אז…
הבן אדם הזה הוא הלקוח שלך.

זכות הקיום של העסק נשענת רק על בסיס הלקוחות שיש לכם.
יש עסקים שצריכים הרבה לקוחות, כמו חנויות ויש כאלה שצריכים פחות,
כמו פסיכולוגים שיכולים לטפל במספר מוגבל של מטופלים במקביל.
השווה בין כולם הוא הצורך בלקוחות. לעסק שאין לקוחות אין הכנסות
ולכן גם אין לו צידוק עסקי. במילים אחרות הלקוח הוא היחיד שיכול לפטר אתכם.

בסיום המאמר תבינו את הלקוחות שלכם יותר טוב ותוכלו לפתור
להם יותר בעיות וכך לגרום להם להיות לקוחות חוזרים ונאמנים וכמובן תמנעו מפיטורים כואבים. 😉

הלקוח האידיאלי

בשביל להבין מי הם הלקוחות האלה ששווים כל כך הרבה לעסק,
שאנו בחברת תכל'ס קוראים להם לקוחות אידיאלים, נצטרך קודם כל להגדיר
לעצמינו מי הם הלקוחות האידיאלים שלנו. אני מאמין שגם לכם יש לקוחות טובים
יותר וטובים פחות. לקוחות לא טובים הם לקוחות ששואבים זמן ואנרגיה.

לרוב, בתחילת הדרך העצמאית אתם פחות בררנים עם הלקוחות שתעבדו איתם,
הרי כרגע הדבר הכי חשוב זה לבסס את העסק ולהגדיל הכנסות.
אך פגשתי מספיק בעלי עסקים שמרגע שהם עברו את שלב השרידות הכספית
והגיעו לסכום ההכנסה הרצוי גילו להפתעתם שהם בכלל לא אוהבים את מה שהם עושים.
במצב כזה הרבה בעלי עסקים שואלים את עצמם "למה שלא אחזור כבר להיות שכיר".

לקוח טוב זה לא רק לקוח שמשלם את המחיר עבור המוצר/שירות שלכם אלא
גם כזה שמשלם בשמחה את המחיר הנקוב ולכם כייף לעבוד איתו. בשביל
לדעת אם לקוח הוא לקוח אידיאלי נסו את "מבחן הטלפון".
המבחן הולך ככה: כשלקוח מתקשר והשם שלו מופיע על צג הטלפון מתחשק לי לענות
בכייף או שאני מתבאס מהשיחה ואפילו מתעלם כדי להימנע מהשיחה הזו.

איך למצוא את הלקוח האידיאלי

בשביל למצוא את הלקוחות האידיאלים צריך להבין קודם כל מי הם הלקוחות
שאנחנו הכי נהנים לעבוד איתם. אחרי שנדע מי הם נוכל לחפש עוד כאלה
להביא אותם לעסק ובכך לא רק להגדיל את העסק אלא גם להנות ממנו.

שירות לקוחות

ועכשיו לתכל'ס:

  1. להבין מי הלקוחות האידיאלים – תסתכלו על הלקוחות עבר/קיימים ובדקו עם מי
    מהם הכי נכון וטוב לעבוד. שוב, נסו את מבחן הטלפון שכתבתי למעלה.
    ברגע שתכתבו את השמות של 20 לקוחות טובים, תוכלו להבין מי הם הלקוחות הנכונים עבורכם.
  2. כשיש לכם הרשימה של 20 הלקוחות האידיאלים
    תתקשרו ותשאלו אותם שאלות שיוכלו לעזור לכם להבין אותם יותר טוב ואז גם לשכפל את זה. 

    שאלות לדוגמא:

    • א. מהי הסיבה שבגללה חיפשת פתרון – פה נצפה לקבל מהלקוח תשובה על הכאב שלו.
      איזו בעיה היתה לו שעבורה הוא חיפש פתרון.
      לדוגמא, מאמנת אישית לזוגיות חושבת שהמטופלים שלה מגיעים אליה בשביל
      למצוא בן זוג. אבל אחרי הסקר היא מגלה שהמטופלים מגיעים אליה
      בכלל בשביל להבין מה צריך לעשות בדייט. במצב כזה היא תוכל
      להתאים את התכנים של הטיפול אך גם את המסרים השיווקים בהתאם
      לכאבים החדשים שהיא גילתה בעקבות שאלה אחת.
    • ב. איך הגעת לעסק שלי – יכול להיות ששמעתם כבר את המשפט
      "מי שלא נמצא בפייסבוק לא קיים" אבל בפועל יכול להיות שהלקוחות הטובים
      שלנו דווקא מגיעים אלינו בזכות פרסומת בעיתון המקומי.
      אחרי שנבין מאיפה הלקוחות האידיאלים הגיעו נוכל למצוא אותם בקלות רבה יותר.
    • ג. מה היה נחשב בעינך שירות מעל המצופה – לפעמים שינוי קטן מבחינתנו
    • הוא שיפור עצום מהצד של הלקוח. כשנדע למה הלקוחות מצפים נוכל
      לשפר את השירות/מוצר, ובכך להפוך אותם מלקוחות מרוצים למעריצים.
    • לדוגמא טכנאי מחשבים שעשה עבודה מקצועית טובה, גילה שהלקוחות
      ציפו שיתקשר אחרי שבוע וישאל אותם אם הכל עובד כמו שצריך ואם הם
      מסתדרים עם התוכנה החדשה שהוא התקין על המחשב שלהם.
      לאחר שהוא התחיל לעשות את זה הלקוחות שלו הרגישו שקיבלו שירות
      מעל המצופה והתחילו להמליץ עליו לכל אחד.

תרגישו חופשי להוסיף עוד שאלות כאלה שיעזרו לכם להבין טוב יותר את הלקוחות והעסק שלכם.

לסיכום

האוצר של העסק שלכם הם הלקוחות. לקוחות נכונים עבורכם יכולים להטות
את העסק לחיים או למוות. כשתמצאו את הלקוחות האידיאלים לא רק ששורת
הרווח תגדל אלא גם תהנו מהעבודה ותסיימו את היום עם אנרגיות לעוד יום חדש.

מחפשים את הלקוחות האידיאלים שלכם ולא מצליחים למצוא אותם?
מתוסכלים מההתנהלות היום יומית של העסק? אני מזמין אתכם לשיחת ייעוץ של 90 דק' ללא תשלום.
השאירו פרטים פה בטופס ואחזור אליכם תוך 24 שעות לתיאום פגישה.

איתן טסלר

איתן טסלר, יועץ עיסקי

זכיין מורשה של תכל'ס ליווי עיסקי בע"מ

להשאיר תגובה כאן

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close