שיטות מוכחות שיעזרו לכל עסק להרוויח יותר בלי להביא עוד לקוחות

בתור בעלי עסקים אנחנו מבינים שהשורה התחתונה של העסק היא שורת הרווח.
עסק שלא רווחי מאבד את יכולת הקיום שלו גם אם הוא עוסק בדברים אידיאליסטים.
ולכן תמיד נחפש דרכים נוספות למכור יותר את המוצר/שירות שלנו וכמובן
גם להרוויח מזה כמה שיותר. בשביל למכור יותר אספר על כמה עסקים שהשתמשו
בטקטיקות שונות להגדלת המכירות בעסק. ברגע שגם אתם תצליחו להתאים
וליישם אחת או יותר מהשיטות בעסק שורת הרווח שלכם תגדל בצורה
משמעותית והרי בשביל זה אנחנו פה.

כשפונים אלינו בעלי עסקים ומבקשים ייעוץ עסקי הדבר הראשון שהם אומרים לנו
זה "תעזור לי להשיג עוד לקוחות". אבל אם הם היו יודעים שעלות של גיוס לקוח
חדש גדולה פי 5-10 מעלות מכירה ללקוח קיים הם היו מבינים כבר בעצמם שכדאי
להשקיע יותר מאמץ בלמכור ללקוחות קיימים מאשר ללקוחות חדשים. לכן במקום
להביא לקוח חדש לעסק ולעסוק בשיווק אנו צריכים לנסות למכור לו כמה
שיותר כבר במהלך הרכישה או מיד אחריה. פה בדיוק נשתמש בטקטיקות המכירה
להגדלת המכירות (כמובן שלא ננסה למכור לו מוצרים/שירותים שהוא לא באמת צריך).

עסק שלא ינסה להגדיל מכירות, ימשיך להשקיע הרבה כסף על שיווק ולקוחות חדשים
ולא יבין למה שורת הרווח לא גדלה בהתאם. בנימה אישית, עסק כזה כנראה
יגיע לדשדוש במקום לשגשוג.

הגדלת מכירות

כרטיסיות

יש אנשים שמחפשים כל חייהם את בית הקפה שהם הכי אוהבים. אחד כזה שאתה
חוזר אליו כל כמה ימים. מקום שאתה יודע שאת הקפה הם יכינו בדיוק כמו שאתה
אוהב והמאפה בצד ישלים את האוירה עם ניחוחות וטעמים מושלמים. וגם אם
יוצא לך לשבת בבית קפה אחר אתה כבר משווה אותו לבית קפה שלך.

אז מצאתי אחד כזה. יש לי בית קפה שאני אוהב אבל לא רק בגלל הסיבות שציינתי.
בבית הקפה שלי התחילו לחלק כרטיסיות נייר ועל כל 10 כוסות קפה אני מקבל
את ה11 במתנה.
אז תכל'ס אני אוהב אותו לא רק בגלל שהוא פשוט מושלם אלא גם בגלל שהוא
מחלק לי מתנה ולכן אני חוזר אליו פעם אחר פעם. אתם יודעים,
לפחות עד שאשלים את הכרטיסייה…

תכל'ס: טקטיקת הגדלת המכירות באמצעות כרטיסיות מחבר רגשית את הלקוח
לעסק שלכם. כי הנה הוא כבר משלים את הכרטיסייה וזוכה בפרס הנכסף.
על פי מחקר של דן אראלי מחבר הספר "לא רציונלי ולא במקרה" נמצא
שטקטיקת הכרטיסיות עובדת ביחס של 1:5 כלומר אם יש לכם 10 נקובים
בכרטיסיה פשוט תנקבו בפעם הראשונה ללקוח 2 חורים, אחד על כוס הקפה
הראשונה שהוא הזמין והשני מתנה מכם. ככה תשמרו על היחס (10:2)
והלקוח ירגיש שהשלמת הכרטיסייה היא משימה ברת השלמה עבורו.

באמצעות טקטיקת הכרטיסיות אנחנו מוכרים יותר פעמים לכל לקוח
וגורמים לו לחזור אלינו בתדירות גבוהה
יותר ממה שהיה קורה אילו
לא היינו משתמשים בטקטיקה הזו.

ושוב, מי לא אוהב מתנות?!

מוצרים משלימים

כשאתם הולכים למסעדה ומזמינים מנה עיקרית המלצרית תמיד תשאל אתכם
(במידה וזו מסעדה סבירה ומעלה) "האם תרצו גם שתיה?".
השאלה הזו נובעת מזה שכשמישהו מזמין מנה עיקרית הוא ירצה גם
לשתות עם זה משהו. פה המלצרית מנסה להגדיל מכירות עם מוצר
משלים לסעודה שלכם.

לאחר שתסיימו לאכול המלצרית תיגש אלכם שוב אבל הפעם תשאל
"אפשר להביא לכם תפריט קינוחים?" היא עושה את זה מכיוון שקינוח
"מרחיב" את הסעודה וכמובן גם את הרווחים של בעל המסעדה.
פעולה זו של המלצרית נקראת הרחבת מכירה. גם בתחום השירותים
ניתן להרחיב את השירות לדוגמא מטפל ברפואה טבעית כשמוכר
תכשירים לשימוש בייתי בנוסף על הטיפול שהוא מעניק.

תכל'ס: באמצעות מכירת מוצרים משלימים והרחבת מוצרים אנו
מצליחים למכור יותר בכל עסקה
.
הרעיון הוא שאם לקוח שילם שקל, למה שלא ישלם כבר שניים?
הרי בעצם הקניה של הלקוח הוא מביע בכם ובמוצר אמון.
אם הוא כבר הגיע למצב שהוא סומך עליכם כל כך עד כדי שהוא מוציא כסף
מהכיס ומביא לכם אותו, למה שלא ננצל את ההזדמנות ונציע לו עוד מוצר.

סיכום

במאמר הצגתי לכם עסקים שונים שמשתמשים בטקטיקות שונות
אך כולם מצליחים להגדיל מכירות ולהרוויח יותר מכל לקוח. ישנם
עוד טקטיקות רבות המתאימות למגוון עסקים ומצבים אך השווה בכולן היא
המטרה להגדיל את שורת הרווח של העסק. אין עסק שכל הטקטיקות מתאימות
לו לכן אני מציע שתנסו טקטיקות שונות ותבחנו אותם בעסק שלכם.
עזר? מצויין! לא עזר? נסו את הטקטיקה הבאה.
לכל עסק יש צרכים ומאפיינים ייחודים אז אל תוותרו עד שתמצאו את הטקטיקה שתעזור לכם למכור יותר.

רוצים לקבל ייעוץ ספציפי לעסק שלכם על הגדלת מכירות?
קבלו ממני פגישת ייעוץ ללא עלות וללא התחייבות של 90 דקות.
בפגישה נמצא ביחד את הטקטיקות המתאימות ביותר עבור העסק שלכם ונמצא את הפתרונות ליישום שלהן.

השאירו פרטים בטופס ואחזור אליכם תוך 24 שעות:

איתן טסלר

איתן טסלר, יועץ עיסקי

זכיין מורשה של תכל'ס ליווי עיסקי בע"מ

להשאיר תגובה כאן

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close