מיקוד עסקי – סיסמה או חובה לעסק שלך?

"מיקוד עסקי" – מילת קסם עליה שמעת ממומחים ויועצים למיניהם.

למה הכוונה בדיוק? במה בדיוק נכון להתמקד? במה לא נכון להתמקד?

איך עושים את זה נכון כך שיקדם את העסק שלך?

 

לפני שמתחילים להתמקד – בואו ניצור בהירות.

בילדותך, ודאי שיחקת פעם עם זכוכית מגדלת.

מיקדת את המבט על חרק בגינה או ניסית לשרוף נייר על ידי מיקוד קרני השמש.

חשבת על זה שבעסק שלך קורה דבר דומה?

תשומת הלב והאנרגיה שלך ממוקדות לנושא מסוים שנמצא על הפרק ומיועד לקדם את העסק שלך.

מיקוד עסקי 1

השאלה הראשונה שכדאי לשאול את עצמך היא האם תשומת הלב,

האנרגיה והמשאבים שלך ממוקדים בנושאים הנכונים!

הנה 2 דוגמאות או אולי חידות…

האם נכון, לדוגמה, שחייבים להתמקד בעיקר בשיווק – כפי שוודאי ייעצו לך לא פעם?

ניסית.

קראת מאמרים, הלכת לקורסים או נעזרת ביועץ שיווקי.

ואפילו יישמת…

ומה קרה?

במקרים רבים כלום – אולי אפילו חלה ירידה ברווח הנקי שלך!

אז צריך או לא צריך להתמקד בעיקר בשיווק?!

 

הנה עוד דוגמה:

יש לך מספר מוצרים או שירותים שמוצעים ונמכרים למגוון רחב של לקוחות.

גם הפעם, אולי קראת או קיבלת עצה ממאמר או יועץ כלשהו.

כתוצאה מכך, ניסית להתמקד בהגדלת המכירות של מוצר אחד או מספר מוצרים דומים בלבד

ולהפנות אותם רק לחלק מהלקוחות.

וראה זה פלא – הרווח שלך דווקא עלה…

אז צריך או לא צריך להתמקד במוצרים ולקוחות?

מבלבל, נכון?

אז איך אפשר לדעת במה להתמקד?

מיקוד עסקי 2

הנה מספר עקרונות שיעזרו לך לדעת מתי ובמה להתמקד:

  1. העסק צריך לעמוד על יותר מרגל אחת

כל עסק – גם עסק של אדם אחד – כולל מספר פונקציות.

בדרך כלל: תכנון ופיתוח, שירות ו/או ייצור, לוגיסטיקה, שיווק, מכירות,

כספים, אדמיניסטרציה, ניהול עובדים (אם יש עובדים) וניהול כללי.

הצלחת העסק מותנית בתפקוד טוב של כל הפונקציות הללו ובהרמוניה ביניהן.

בפועל, בחלק גדול מהעסקים הקטנים, בייחוד בעסקים של אדם אחד,

בעל העסק מבין בעיקר בפונקציות המקצועיות – פיתוח ואספקה של המוצר או השרות שלו –

ולא מבין מספיק ברוב הפונקציות האחרות.

המסקנה – לא נכון להתמקד בפונקציה אחת בעסק

אלא אם המיקוד הוא זמני כחלק מתהליך שיפור של אותה פונקציה.

  1. כדי לשפר את העסק נדרש לבצע תהליכים ולא רק פעולה נקודתית

תהליך זה רצף של פעולות בסדר מסוים כאשר כל פעולה נמשכת פרק זמן שיכול להיות ארוך.

רק חלק מהפעולות ניתנות לביצוע במקביל.

לכן, מיקוד יכול להיות חלק מתהליך אבל לא יכול לבוא במקום תהליך.

  1. יש לך כמות סופית של אנרגיה ומשאבים

כדי לנהל תהליך שינוי שיביא לשיפור הרווחיות, צריך להשקיע זמן, אנרגיה ומשאבים (בעיקר כספיים).

ואין לך יותר מדי מכל אלה… נכון?

הפתרון שאני מציע –  להתמקד כל פעם בחלק מהתהליך.

כלומר, לבצע את התהליך בקצב בו ניתן להשקיע תשומת לב, אנרגיה ומשאבים בקידום אותו תהליך.

  1. חוק פרטו – אחת הסיבות החשובות למיקוד עסקי

חוק פרטו או עיקרון 80/20, אומר ש-20% מהפעולות שאדם עושה אחראיים ל-80% מהערך שהוא יוצר.

חוק פרטו חל למשל על פעילויות השיווק והמכירות כי לרוב,

20% מהמוצרים של העסק מביאים ל-80% מהרווחים.

וגם, 20% מהלקוחות תורמים ל-80% מהרווחים של העסק.

המיקוד במקרה זה עובד מצוין –

צריך לבחור את המוצרים הרווחיים ואת הלקוחות הטובים אליהם פונים

ולנהל את השיווק והמכירות בהתאם.

לעומת זה, חוק פרטו לא עובד ביחס לתחומים השונים בעסק.

לא ניתן לוותר על חלק מהם או לתת להם פחות תשומת לב ולקוות שהעסק ישגשג.

 

ועכשיו, מה תכל'ס ניתן לעשות עם העקרונות האלה כדי לקדם את העסק שלך?

ראשית, אפשר להבין שמיקוד עסקי מועיל לעסק שלך רק כשהוא חלק מתהליך כולל.

כלומר, מה שנדרש, כדי לקדם את העסק, זה תוכנית כוללת אשר מגדירה במה להתמקד בכל שלב.

במילים אחרות, כל עסק צריך שתהיה לו אסטרטגיה ותוכנית פעולה שמממשת את האסטרטגיה.

זה המיקוד הראשון לו נדרש העסק!

מיקוד עסקי 3

ברמה הכללית של העסק, האסטרטגיה מגדירה בעיקר 4 דברים:

  • מה העסק מוכר?
  • באיזה מחיר הוא מוכר?
  • מה מייחד את העסק שיגרום ללקוחות לקנות ממנו?
  • למי הוא מוכר?

לאחר הגדרת האסטרטגיה הכללית, יש לגזור ממנה אסטרטגיות פרטניות לתחומים נוספים

כמו פיתוח מוצרים, שיווק ומכירות.

 

לסיכום, מה היה לנו כאן?

  • המיקוד הוא ריכוז של תשומת לב, אנרגיה ומשאבים בפעילות מסוימת שמקדמת את העסק, כחלק מתהליך כולל.
  • ניתן להתמקד בפעילויות בתוך תחום בעסק – לדוגמה, בפעילויות שיווק. לא נכון להתמקד בתחום אחד בעסק ולהזניח את השאר. העסק שלך יוכל לשגשג רק כאשר כל התחומים בו מתפקדים היטב ובהרמוניה ביניהם.
  • כדי שניתן יהיה להתמקד כל פעם בפעילות אחרת ולקדם את העסק – חייבים שתהיה לעסק אסטרטגיה ותוכנית פעולה.

 

בינינו, עזבו אתכם מהסיסמה הזאת של "מיקוד עסקי" –

צריך פשוט לדעת לנהל נכון את העסק כדי שיהיה רווחי ויביא לכם סיפוק, ביטחון ורוגע.

אם אתם לא בטוחים שאתם יודעים איך לקדם את העסק ולהגדיל את הרווח שלו, ייתכן שאוכל לעזור לכם.

אני רוצה להזמין אתכם לפגישה ללא עלות וללא התחייבות

שבה נבדוק יחד איך אפשר תכל'ס לקדם את העסק שלכם כך שירוויח הרבה יותר.

הכניסו את הפרטים שלכם למטה ואחזור אליכם תוך 48 שעות לתיאום הפגישה.

את המדריך שלנו להצלחה בעסקים קראתם כבר?

אם לא כדאי לכם להוריד אותו כאן – כל עוד הוא בחינם…

שאול רביד

להשאיר תגובה כאן

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close