10 טעויות שגורמות לבעלי עסקים לסגור את העסק

המאמר הזה נולד בזכות שיח תמים של בעלי עסקים שונים כשכל אחד מהם בסטטוס שונה.

כל הדברים שעלו היו כל כך נכונים כך שהיה קצת קשה לבחור מבין כולם במטרה לתמצת לכדי עשר טעויות,

אבל חייבים להשאיר משהו למאמר הבא :)

1. לא מקשיבים לאף אחד – מכירים את אלו שיודעים הכי טוב ואף אחד שלא יתערב להם באופן בו הם מנהלים את העסק? לפעמים הם צודקים… אבל לפעמים, קצת הקשבה ורצון לשינוי יכולים לחולל פלאים ואפילו להציל את העסק מקריסה. לא שווה?

2. סומכים על אחרים יותר מדי – לסמוך על מישהו זה נהדר ואפילו רצוי מאוד אבל לעולם חשוב שבעל העסק יהיה מעורב, פעיל ויודע את התהליך ואת מה שעושים אלו שתחתיו. לסמוך על אחרים יותר מדי ולשחרר ולחשוב שלאחרים יהיה אכפת יותר מבעל העסק זה אחד הגורמים הגדולים לכישלון.

3. קוקטייל עסק-בית – מאפיין עסקים קטנים (ולא רק) שחיים עם העסק בתוך הבית, הלקוחות משלמים עבור מוצרים ובאותה נשימה הכסף נלקח להוצאות הבית השוטפות, קוראים לזה במילה אחת: אסון!

4. לא למכירהעומרי כהן, המנכ"ל שלנו, נוהג לומר כי צמיחת העסק תלויה ביכולת המכירה של בעל העסק. כלומר, הסיכוי לצמיחה בקרב בעלי עסקים שלא אוהבים למכור ולא חושבים שבסוף היום הם צריכים גם למכור הוא מינורי. מכירות זה החלק הארי בהצלחת העסק וקידומו.

5. חוסר במודעות עצמית – כשבעל העסק סוחב את הבעיות האישיות שלו לתוך העסק זה יכול להיות הרה גורל. התנהלות אישית לא נכונה, אי-עמידה ביעדים ומשימות, חוסר אמון עצמי ומורל גרוע, עלולים להיות עקב אכילס בעסק.

עסקים בהמתנה

6. מתחרים במתחרים – טעויות בלי מחשבה, זריקת המון כסף על מדיה שאין אפשרות להוכיח את יעילותה רק בשביל לבלוט, לקיחת סיכונים ומהלכים שיווקיים רק בגלל שהמתחרים עשו ככה ובעל עסק לחוץ, יכולים, בשורה התחתונה, לגרום למפלת העסק.

7. (לא) עשה לך יועץ – מחד, מרבה יועצים מרבה דאגה. מאידך, יועץ חף מאינטרסים שמסתכל על העסק ממקום אובייקטיבי לחלוטין, רואה דברים רבים שבעל העסק מתקשה לראות מבפנים ויכול להציל ולשנות דברים אקוטיים שחשובים להצלחת העסק. יועץ טוב דומה למנתח – הוא חותך ומאחה, מנקה ומחטא, עד ההחלמה המלאה.

8. שיטת החאפר – בחירת ספקים שהמודעה שלהם נראתה צבעונית ומושכת או כי הם היו זולים משמעותית, יכולים להתברר כיקרים במיוחד ולהפיל את העסק בלי למצמץ. זהירות!

9. לוותר על גאנט שנתי – לא מדובר במילה גסה או כזו שיצאה כבר מהמילון האבן שושני. תכנון נכון של פעולות בעסק או לחלופין, אי-תכנון בכלל, יכול להוות טריגר משמעותי לנפילת עסק. גאנט שנתי מאפשר מניעת הפתעות או לפחות לקיחתן בחשבון והכנה מתאימה.

10. קארמה דפוקה – יהיו שייקראו לזה קארמה או מזל, במילה של דתיים זה נקרא סיעתא דשמיא. כשיש מחסור מזה, לא יעזור בית דין – העסק ייכנס לסטטיסטיקה של "80% מבתי העסק נסגרים בשנתיים הראשונות לחייהם."

מודעות לדברים, שימת לב, יכולת הקשבה וכניעה, מעורבות בפרטים ואמון במוצר ובדרך,

הם כלים טובים שישאירו את העסק ובעליו בחיים.

כדי שהעסק שלכם לא ייכלל בסטטיסטיקה המעצבנת,

אני מזמינה אתכם לפגישת ייעוץ אישית חינם וללא התחייבות במהלכה אני מתחייבת:

  1. לתכנן עבורך משפך שיווקי שיהפוך כל לקוח מתעניין ללקוח משלם.
  2. להסביר לך מהם המרכיבים לתמחור נכון של המוצרים והשירותים שלך.
  3. לגלות לך איפה אפשר למצוא את הלקוחות הכי טובים בתעשייה שלך לגמרי בחינם.
  4. להסביר לך מה לעשות כדי למשוך כמה שיותר לקוחות טובים לעסק שלך במינימום מאמץ.
  5. לחשוף בפניך שיטת שיווק מהפכנית שתמלא לך את היומן בלקוחות מצוינים בלי להוציא שקל.

בהצלחה!

אתי קצבורג

יועצת עסקית, זכיינית מורשית

תכל'ס ליווי עסקי בע"מ

אתי קצבורג

תגובה אחת על ״10 טעויות שגורמות לבעלי עסקים לסגור את העסק״

  1. חיה פאכטמן 26/11/2017 — 10:09

    וואו!
    כתיבה ותוכן מרתק!

להשאיר תגובה כאן

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close