איפה מסתתר הידע "הסודי" שיבטיח הצלחה בעסק?

המון ידע זמין היום לבעלי עסקים – חלקו אפילו בחינם. וידע הוא כוח…

אך למרות הידע הרב, יש הרבה עסקים אשר נקלעים לקשיים ורבים מהם נאלצים לסגור.

אז איפה מסתתר הידע "הסודי" שיבטיח הצלחה בעסק?

ואולי בכלל כל הידע שבעולם לא מספיק?

בואו נעשה סדר וניצור בהירות.

 

הקמתם עסק קטן לפני זמן לא רב…

או שאתם מתכוונים לצאת לעצמאות ולהקים עסק בזמן הקרוב…

(וזמן הוא דבר סובייקטיבי ולא ממש רלוונטי למה שתקראו בהמשך…)

אז קודם כל בהצלחה רבה לכם!

בשביל ההצלחה, אספתם ואתם אוספים ידע רב.

ידע שאמור ללמד אתכם איך להקים עסק, איך לנהל אותו ובעיקר איך להרוויח בו.

קיים שפע אדיר של ידע – מאמרים באינטרנט, סרטונים, וובינרים, קורסים וירטואליים ופיזיים

וידע אצל יועצים ומאמנים למיניהם.

ידע עסקי

אז עם כל כך הרבה ידע עסקי זמין,

איך זה שבממוצע מכל 4 עסקים קטנים שנפתחים 3 נסגרים בתוך שנתיים?

בואו נראה מה אתם צריכים לדעת על הידע העסקי

ומה עוד אתם צריכים לעשות כדי לא להצטרף לסטטיסטיקה העגומה הזאת.

 

  1. יש גם ידע קריטי שחסר!

רוב הידע שתמצאו מדבר על מה צריך לעשות כדי לפתוח עסק וכדי לנהל אותו.

אלא שלא תמיד נכון לפתוח עסק ולהפוך לעצמאי!

חלק מהאנשים הופכים להיות עצמאיים מהסיבות הלא נכונות וחלק מאלה שפתחו עסק לא מתאימים להיות עצמאיים!

יש מעט מאוד ידע שמנסה להסביר לכם מתי לא כדאי לכם להיות עצמאיים.

זהו ידע "חצי סודי" כי הפרסום שלו יבטל את הצורך בפרסום הידע על מה צריך לעשות בניהול העסק…

גם אם כן תמצאו ידע בנושא, הוא לרוב ידבר על כך שתוכלו לשנות את עצמכם כדי שכן תתאימו להיות עצמאיים.

האם אתם בטוחים שאתם מתאימים להיות עצמאיים? מתאימים באופן חלקי?

אם אתם לא בטוחים שאתם מתאימים אז תוספת ידע לא באמת תעזור לכם.

לפני הכל, כדאי מאוד שתעברו תהליך בירור רציני בעזרת מאמן עסקי או יועץ עסקי.

תהליך כזה עשוי לחסוך לכם הרבה מאוד כסף וכאב לב!

 

  1. איך לבחור ואיך לברור איזה ידע נכון עבורכם?

אז אתם כן מתאימים להיות עצמאיים…

מהר מאוד מצאתם חומר חינמי באינטרנט שמנסה ללמד אתכם לנהל את העסק נכון.

וברגע שהתחלתם לחפש, הרובוטים ברשת דאגו לכך שגם התחלתם לקבל הצעות לעוד חומר –

סרטונים, וובינרים, כנסים, סדנאות, קורסים והזמנות לייעוץ או אימון עסקי.

אז אתם כבר מרגישים מוצפים, נכון?

הנה כמה כללים שיעזרו לכם לסנן ולנהל את הידע הזה:

  • קחו את הזמן שלכם

אנשים לומדים מנהל עסקים במשך כמה שנים אז אל תצפו שאחרי 3 מאמרים וקורס של שבוע,

תהפכו להיות מומחים לשיווק ומכירות, תפעול, כספים וניהול עובדים.

קחו נשימה עמוקה ותתכוננו ללימוד ממושך איך לנהל עסק. בלי להרגיש מוצפים.

  • תבדקו מי עומד מאחורי הידע שמוצע לכם

מישהו שעשה משהו דומה למה שאתם רוצים לעשות עדיף על פני מישהו שרק יודע לכתוב או לדבר.

מישהו שיש הוכחה לכך שעזר לעסקים להצליח גם כן רצוי.

חוקר רציני באוניברסיטה יכול בהחלט להיות מקור טוב –

בתנאי שיש לכם סבלנות לקרוא מאמרים ארוכים או ספרים.

  • תחפשו דעות שונות ונקודות מבט שונות

יש דעות שונות, גישות שונות ונקודות מבט שונות על כל נושא.

רק חלק מתאים לכם – לאופי, לעסק, לאילוצים…

רק לאחר שתיחשפו למגוון רחב תוכלו לדעת מה מתאים לכם ומה לא.

  • אתם חייבים להבין את הידע שמוצע לכם

אם אתם לא מבינים את הידע שמוצע לכם, כנראה שמי שפרסמו אותו לא ידעו להסביר אותו כמו שצריך.

אבל אם באופן עקבי אתם ממשיכים לא להבין, אז כנראה שצריך לשנות גישה –

לוותר על עסקים או להיעזר במישהו שינהל לכם את העסק (באופן מלא או חלקי).

  • תסכמו, תעמיקו, תפנימו

הידע שאתם צוברים חייב להפוך לכלי שבעזרתו תנהלו את העסק.

כדי שזה ייקרה, לא מספיק שרק תקראו או תלכו לקורסים.

אתם חייבים ללמוד לעומק ולהטמיע – לא רק לתת לידע לעבור באוזן אחת ולצאת מהשנייה.

 

בשלב כלשהו במהלך הלימוד אתם צריכים להגיע להבנה ברורה וחד משמעית

אם אתם מצליחים להתחבר לידע העסקי הזה ברמה שתאפשר לכם ליישמו.

את פריט הידע "הסודי" הזה תוכלו למצוא רק בתוככם ולא בשום מקום חיצוני.

מידע עסקי סודי

3. מה לעשות עם הידע שאתם צוברים?

זוכרים, הידע עליו אנחנו מדברים נועד לעזור לכם להקים עסק, לנהל אותו ולהביא להצלחתו.

האם אתם משתמשים בידע שצברתם לקידום העסק

או רק צוברים אותו ומתייקים אותו במחשב או בספרייה או במוח שלכם?

נכון, אף פעם לא יהיה לכם "מספיק" ידע עסקי וכדאי מאד שתמשיכו ללמוד כל הזמן.

גם לא תוכלו להשתמש בכל הידע בבת אחת ואתם גם צריכים לצפות לטעויות ביישום הידע.

בעיה קשה לפרפקציוניסטים…

אלא שאם אתם לא מיישמים באופן רציני ושיטתי את הידע שצברתם –

בנושאים כמו תכנון, שיווק, מכירות, ניהול כספים או ניהול עובדים –

ורק נותנים לעסק שלכם להתנהל מעצמו אז העסק שלכם בסכנה.

יש בעלי עסקים שטוענים שדווקא ניסו ליישם דברים רבים שלמדו אבל התוצאות לא היו טובות.

למשל, הקימו דף עסקי בפייסבוק והכניסו בו פוסטים ושיתפו – ודבר לא קרה.

אם אתם מכירים "מקרוב" טענות כאלה, כדאי שתשאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • האם באמת יישמתם את כל מה שלמדתם או עשיתם רק חצי עבודה כדי להשקיט את המצפון שלכם?
  • האם מדדתם, תיקנתם, ניסיתם שוב עם תיקונים… וכך הלאה מספר פעמים – או אולי ציפיתם שזה יעבוד לכם נכון במכה ראשונה?
  • האם לאחר שלא הצלחתם ניסיתם משהו אחר לגמרי לאותה מטרה?

התשובות על השאלות האלו יענו לכם על השאלה החשובה באמת – האם אתם מיישמים או מתרצים.

 

בואו נראה איך מיישמים בקלות את הידע במאמר הזה.

יש לא מעט בעלי עסקים שלומדים לבד, מיישמים בהצלחה ובונים עסק משגשג.

ויש עוד יותר בעלי עסקים שמתקשים או מתקשים מאוד לעשות זאת…

המאמר הזה מיועד לעזור לכם לבדוק לאיזו קבוצה אתם משתייכים.

קחו לכם כמה דקות שקטות ותענו לעצמכם על השאלות הבאות:

  1. האם אתם בטוחים שאתם מתאימים להיות בעלי עסק עצמאיים?
  2. האם אתם מצליחים ללמוד להבין ולהטמיע לבד את הידע העסקי הנדרש לניהול העסק שלכם?
  3. האם אתם מצליחים ליישם בהצלחה, ללא עזרה, את הידע הזה שלמדתם?

אם עניתם בחיוב – ובביטחון – על שלוש השאלות לעיל, אז מצבכם מעולה

ואתם כנראה בדרך הנכונה ליצירת עסק משגשג. ברכות!

אם עניתם בשלילה או בהיסוס על שאלה אחת לפחות, אתם פשוט צריכים לבקש עזרה.

ואם יש לכם התנגדות עקרונית או קושי גדול לבקש עזרה אז מומלץ שתסגרו את העסק.

 

אם החלטתם לבקש עזרה, ייתכן ואני אוכל לעזור לכם.

נשמע לכם טוב?

אם כן, אני מזמין אתכם לפגישה איתי ללא עלות וללא התחייבות

שבה נדבר ביתר פירוט על היישום של העקרונות במאמר

ואיך תהליך כולל יכול להקפיץ את המכירות והרווח בעסק שלכם.

הכניסו את הפרטים שלכם למטה ואחזור אליכם תוך 48 שעות לתיאום הפגישה.

 

את המדריך שלנו להצלחה בעסקים קראתם כבר?

אם לא כדאי לכם להוריד אותו כאן – כל עוד הוא בחינם…

 

שאול רביד

להשאיר תגובה כאן

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close