לשנות או לא לשנות – זאת השאלה! (חלק 1 מתוך 3)

סדרת המאמרים נדבר על ביצוע שינויים בעסקים קטנים.

נברר מתי צריך לעשות אותם, מי יכול לעשות אותם

ובעיקר, מה אפשר לעשות תכל'ס בנושא מחר בבוקר.

 

עוד לילה של יום מפרך… אתם במיטה… לא מצליחים להירדם.

שאלות ללא מענה שוב מטרידות אתכם:

  • האם אני צריך לעשות שינויים משמעותיים בעסק שלי?
  • האם אני יכול לעשות את אותם שינויים?
  • איך בדיוק אני הולך לבצע את השינויים האלה?

במאמר הזה נתייחס לשאלה הראשונה –

האם בכלל אתם צריכים לעשות שינויים בעסק שלכם?

שתי השאלות הנוספות יידונו בשני המאמרים הבאים.

 

ראשית, כשמדברים על שינויים הכוונה היא לשינויים משמעותיים,

שמשפיעים על חשבון הבנק ועל ההרגשה הפנימית שלכם כמי שמגשימים את עצמכם מקצועית.

שני הדברים קשורים כמובן, כי כשנכנס יותר כסף לחשבון הבנק שלכם,

אז בדרך כלל אתם גם חופשיים יותר לנהל את הצד המקצועי טוב יותר ולהגשים את הייעוד שלכם.

 

השינויים העיקריים, שתרצו לחשוב עליהם, יהיו ככל הנראה:

  1. הבאת יותר לקוחות לעסק – לקוחות מהסוג שאתם מעדיפים ולא כל לקוח שהוא כדי שיכניס עוד קצת כסף. השינוי כאן קשור בשיווק – אבל לא רק.
  2. יצירה של יותר מכירות (כי גם אם לקוח מגיע לעסק הוא לא בהכרח קונה את המוצרים או את השירותים שלכם).
  3. הגעה לרווח יותר גבוה מכל מכירה של שירות או מוצר. ניתן להעלות מחירים – בדרך הנכונה…
  4. שמירה על זרם קבוע של לקוחות, מכירות ורווח לאורך זמן.
  5. הורדת לחץ, מתח ושעות עבודה מטורפות לטובת איזון בין העבודה בעסק ובין החיים מחוצה להם.

 

אז, לאחר שאתם מביטים על הרשימה,

האם אתם חושבים שאתם צריכים לבצע שינויים כאלה או דומים בעסק שלכם?

התשובה שלי היא בהחלט כן!

 

כן, למרות שאני ממש לא מכיר את העסק של כל אחד ואחת מכם.

כן, כי יש סיכוי גבוה, שאחת מהסיבות המפורטות להלן,

תקפה לגביכם עוד לפני שבכלל בוחנים את העסק הפרטי שלכם.

 

שינויים עסקיים

 

הסיבה הראשונה לכך שאתם צריכים לעשות שינויים משמעותיים בעסק שלכם

היא מצב העסקים הקטנים והבינוניים בישראל.

על פי הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה):

  • מדי שנה נפתחים בארץ כ-45 אלף עסקים חדשים. במקביל, 35 אלף בתי-עסק נסגרים לאחר שלא עמדו ביעדי הרווח שלהם.
  • בין כל 10 בתי-עסק קטנים שנפתחים בישראל, רק 2-3 מצליחים לשרוד יותר משנתיים.

 

כלומר, אם העסק שלכם חדש, יש לכם סיכוי של 75% שתיאלצו לסגור אותו בתוך שנה-שנתיים!

האם אתם מכירים את הנתון הסטטיסטי הזה?

האם בדקתם בעצמכם, או נעזרתם במישהו חיצוני,

שיבדוק את מצב העסק שלכם ויעריך את סיכוייו לפרוח או לקמול?

האם אתם יודעים איזה מבין חמשת השינויים שהוזכרו למעלה אתם צריכים לעשות ואיך לעשות אותם?

 

הסיבה השנייה קשורה לנתון "סודי".

יש עסקים שלא נסגרים למרות שהם לא עומדים ביעדי הרווח שלהם.

כלומר, הם לא מרוויחים אבל בכל זאת נשארים פתוחים כך שהלמ"ס לא מדווח על סגירת תיק ברשויות המס.

בעלי העסק לא מסוגלים להתקיים מהעסק שלהם אבל הם לא סוגרים אותו כי:

  • אין להם ברירה אחרת, זה מה שהם יודעים לעשות, או
  • הם עובדים גם כשכירים, או
  • העסק שלהם הוא בעצם תחביב ובני/בנות הזוג הם המפרנסים העיקריים במשפחה.

 

האם העסק שלך נופל בקטגוריה הזאת?

אם כן, עד כמה זה מתסכל אותך?

אם כן, האם לא הגיע הזמן לעשות בעסק כמה מהשינויים שצוינו, כדי שיוציאו אותך מהמצב הזה?

המונח המקצועי לסיבה השלישית נקרא יתירות (redundancy), ובעברית פשוטה – את/ה מיותר/ת…

 

יש יותר מדי עסקים ובעלי מקצוע כמעט בכל תחום, כי:

  • אנחנו חברת שפע מערבית.
  • יש מקצועות ועסקים שעוברים מן העולם או לפחות צריך פחות מהם בגלל הטכנולוגיה. למשל, חנויות, קלדניות, משרדי נסיעות, ואפילו עורכי דין.
  • אופנות או חינוך שמעודדים עיסוק במה שמעניין ונעים גם אם לא נדרש כל כך. למשל, בקריית טבעון יש למעלה מ-100 מטפלים אלטרנטיביים על אוכלוסייה של 18,000 תושבים…

 

האם גם אתם מרגישים שיש לכם יותר מדי מתחרים מסביב?

האם לא הגיע הזמן לעשות שינוי בעסק שאולי יגרום לכם לבלוט מול אותם מתחרים?

(זוכרים – בחמשת השינויים צוין "לא רק שיווק")

ואולי אתם בכלל צריכים לסגור את העסק ולפתוח עסק אחר לגמרי או לחזור להיות שכירים?

 

סיבה רביעית אפשרית, לכך שאתם צריכים לעשות שינוי בעסק,

היא שהרצון העז שלכם להיות בעלי עסק עצמאיים לא מגובה בכישורים ובידע הנדרשים.

הרבה מאד אנשים פותחים עסק כי הם לא רוצים שמישהו יעמוד להם על הראש ויגיד להם מה לעשות.

אנשים רבים אחרים הולכים בעקבות חלום שלהם להצליח כלכלית

או להביא לעולם בשורה חדשה בדמות מוצר או שירות חדש.

בין אם המוטיבציה שלכם היא רצון לעצמאות, הגשמת חלום או כל דבר אחר,

המוטיבציה לבדה לא מספיקה על מנת להבטיח את ההצלחה של העסק שלכם –

נדרשים גם כישורים, ידע וניהול נכון!

 

האם אתם חשים שיצאתם לעצמאות אבל הפכתם לעבד של העסק שלכם?

האם אתם מרגישים שהחלום שלכם הולך לכם לאיבוד בין האצבעות?

האם לא כדאי לעשות שינויים בעסק כדי להפסיק להיות עבד או כדי להגשים את החלום שלכם?

האם אתם מזהים לפחות שינוי אחד – מתוך רשימת חמשת השינויים –

אשר נדרש לעסק שלכם? האם אתם יודעים איך לעשות אותו?

 

חלק מכם אומרים לעצמכם ברגע זה משהו כמו

"אצלי דווקא הכל בסדר… כנראה שאני לא צריך לעשות שינוי בעסק…".

אם זה נכון, זה אומר שהעסק שלכם מצליח ומגיע לכם כל הכבוד!

דווקא עבורכם אני מציע את הסיבה החמישית והאחרונה לביצוע שינויים משמעותיים בעסק.

אחד מסודות ההצלחה של עסקים הוא שיפור מתמיד והתאמה למציאות המשתנה.

והמציאות היום משתנה מאוד מהר…

לכן, דווקא משום שהעסק שלכם מצליח, כדאי מאד שמדי פעם תעשו שינויים משמעותיים ולא תנוחו על זרי הדפנה.

 

לסיכום, ראינו 5 תחומים בעסק שלכם בהם ייתכן ואתם נדרשים לעשות שינוי:

יותר לקוחות, יותר מכירות, יותר רווח, יציבות לאחר השיפור ויותר זמן ופחות לחץ לכם כבעלי העסק.

ראינו מה הם חמשת הגורמים שרוב הסיכויים שלפחות אחד מהם

מהווה סיבה מספיק טובה עבורכם לבצע את השינויים האלה או חלקם:

  1. 3 מתוך 4 עסקים שנסגרים בתוך שנתיים.
  2. עסקים שממשיכים לפעול מבלי להרוויח.
  3. יותר מדי עסקים דומים לזה שלכם בסביבה.
  4. הרבה מוטיבציה אבל מעט כישורים וידע לניהול העסק.
  5. שדרוג של העסק.

 

קחו לעצמכם כמה דקות – תעצמו עיניים ותשאלו את עצמכם 4 שאלות:

  1. האם אתם מזהים את הסיבות שלכם לעשות שינוי בעסק?
  2. האם אתם רוצים לעשות משהו תכליתי בקשר לזה ולא רק להעשיר את הידע שלכם?
  3. האם אתם יכולים לעשות את השינויים הנדרשים לבד?
  4. האם אתם יודעים איך לעשות את השינויים הנדרשים?

 

במידה ועניתם בחיוב על אחת משתי השאלות הראשונות ובשלילה על אחת משתי האחרונות, ייתכן ואוכל לעזור לכם.

אם תרצו קודם לקרוא את החלק הבא של המאמר לחצו כאן. ואם לא…

אני רוצה להזמין אתכם לפגישה ללא עלות וללא התחייבות,

שבה נבדוק יחד מהן הסיבות לביצוע שינויים בעסק שלכם ואילו שינויים נדרשים.

כמובן שגם אציע לכם איך תכל'ס להתחיל בתהליך הביצוע של אותם השינויים.

הכניסו את הפרטים שלכם למטה ואחזור אליכם תוך 48 שעות לתיאום הפגישה.

 

שאול רביד

להשאיר תגובה כאן

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close