למה לא כדאי להצטרף לקבוצת נטוורקינג?

לפני הכל, אני חייב לספר משהו…

למען השקיפות הנדרשת, אני עצמי חבר בקבוצת נטוורקינג.
אז למה אני כותב את המאמר הזה?
ולמה הכותרת מדברת על ההפך ממה שאני עשיתי?

חבר שאל אותי לאחרונה מה זה נטוורקינג. לכאורה, זה אמור להיות פשוט.
זו קבוצה של בעלי עסקים שנפגשים, מדברים ומשיגים לקוחות זה לזה.
אז זהו, שזה רק נדמה ככה. נטוורקינג זה דבר גדול בהרבה, אפילו אעז לומר –
אסטרטגיית ניהול אחרת ואף דרך חיים.

אז עלה בדעתי שיש צורך להבהיר לעומק מה זה באמת אומר לעשות נטוורקינג.
אחרי שזה יובן, כל אחד ואחת יכולים לבחור אם לבחור בערוץ השיווק הזה או לא,
וכן אם להצטרף לקבוצה או לא.

ראוי להדגיש קודם כל שהמילה networking כוללת בתוכה את המילה working.
כלומר זו עבודה. כפי שאנחנו יודעים תוצאות נובעות מעבודה.
למעט הימורים, תוצאות לא מתקבלות ממזל.
עלינו לעמול כדי לייצר תוצאות ולעמול קשה כדי לייצר תוצאות יוצאות מן הכלל.

לאחר הקשבה לאנשים, למידה ובחינה של אופי הפעולה של נטוורקרים מצליחים,
אני רוצה להציג לכם את הממצאים:

10 התכונות החשובות לנטוורקר המצטיין

1. התמדה

נטוורקינג זה בראש ובראשונה התמדה. זוהי עבודה יומיומית.
כיוון שהמטרה היא שיווק הדדי, יש צורך להכיר היטב את העסקים ואופי העבודה שלהם.
זה כולל מפגשים קבועים עם הקבוצה, מפגשים פרטניים עם חברי הקבוצה כדי ללמוד עליהם ולספר להם על עצמי.

להתמיד בעשייה

המשימה הכי חשובה היא לשמור את כל החברים הללו במחשבות ובכל הזדמנות שעולה שאלה על בעל מקצוע,
לשווק את זה שאני מכיר ומוכן להמליץ עליו. זה אומר פעולות שיווק רצופות על כל אחד ואחד מחברי הקבוצה שלי.

2. הוקרה

לעשות נטוורקינג זה להיות בהוקרה. להוקיר את מי שעושה בעבורי משהו ולזכור לומר "תודה".

תודה

לפרגן ולהודות הן על שירות שניתן לי והן על הפניית לידים שעשו עבורי.

חשוב מאוד לזכור לתת בלי לזכור, ולקבל בלי לשכוח.
זה כלל ברזל שאומר בעצם להיות בנתינה כל הזמן ולדעת שאקבל בחזרה, ואף פי כמה מונים, בהמשך.
יחד עם זאת, לא להתחשבן.

3. התלהבות

התכונה השלישית היא התלהבות. בלי קשר לנטוורקינג, עשיית שיווק בהתלהבות היא בכל מקרה תכונה רצויה.
יחד עם זאת, ההתלהבות שלי יוצרת כר פורה לעזרה לאחר.

התלהבות
ההתלהבות שלי קודם כל מניעה אותי לעשייה.
עשייה נלהבת היא יותר אפקטיבית כי כאשר אני ממליץ מתוך התלהבות ההמלצה נתפסת כאותנטית.
יותר קל להתחבר ולהאמין לי כשאני מפגין התלהבות ואנרגיה חיובית.

4. נגישות

נטוורקר טוב הוא חברותי ונגיש. הוא יודע להשתלב טוב במינגלינג עם אנשים וליצור שיחה.
הוא יודע לתת תחושה נעימה כשפונים אליו, יודע להציע עזרה ולהיות זמין כאשר היא מתבקשת.

חברותיות ונגישות

אפשר לראות אותו מחייך, מפגין זמינות ופניות לשיחה, מסתובב עם יומן פתוח כאומר: זמין להיפגש.
הוא יהיה זה שיזהה את אלו שמתביישים, ייפנה אליהם ויחבר אותם לפי הצורך שלהם.

5. אמינות

כבעל עסק וכאדם, הנטוורקר הטוב הוא אמין – אפשר לסמוך עליו.

אז מה היא אמינות בהקשר של הנטוורקינג? לא שונה בהרבה מאמינות שכל בעל עסק רוצה לנקוט בה.

אמינות
לומר את מה שאתה עושה ולעשות את מה שאמרת.

לדעת לומר "לא" למי שלא מתאים לך.

הבטחת? תקיים. גם לתת שירות במחיר שהתחייבת וגם לעמוד בדדליין שקבעת.
לא להמשיך בהנחות ששמת להן גבול. להקפיד על כללי עבודה שקבעת לעצמך.
חשוב לזכור כי גם לומר לא זה ליצור אמינות. לעתים אף יותר מה"כן".

6. שומר על קשר

הנטוורקר הטוב מבצע מעקב – Follow-Up.
הוא מוודא שהמלצות שלו והפניות שהוא נותן מטופלות ע"י מי שהפנה אליו.
מעקב

התהליך של מעקב מתחיל ביצירת הקשר עצמו, שבו רצוי להעביר את פרטי הקשר לשני הצדדים הנוגעים בדבר,
לקבוע מי יתקשר למי ולוודא שאכן מתקשר. אם צצות בעיות תקשורת, לטפל בהן.
כמו כן לברר לגבי שביעות הרצון של שני הצדדים. חוסר שביעות רצון מצריך בדיקה של הנטוורקר על מנת לשפר לעתיד.
מצד מקבל ההפניה, אם אינו שבע רצון אז כדאי לברר ולדייק יותר מהו הצורך הנכון שלו.
מצד הלקוח, אם לא קיבל שירות טוב, זה משליך על המפנה שירגיש לא נוח להפנות עוד פעם.
לכן שמירת קשר היא דרך טובה לנהל הפניות.
במצב הזה מומלץ לבדוק עם נותן השירות את ההתרחשויות ובהתאם למענה לקבוע אם להפנות אחרים או לא.

7. כנות ויושר

דיברנו קודם על אמינות. נוסיף כעת כנות ויושר.
נראה לי שזה די ברור ומתחבר לאמינות. להיות כנה עם החברים לנטוורקינג, למשל, אם קבלתי לידים לא מוצלחים.
לנהוג ביושר כלפי החברים לקבוצה וגם כלפי הלקוחות. לתת את השירות הטוב ביותר האפשרי.
להיות גלוי, לא להסתיר פרטים.
כנות ויושר

8. עוזר ונעזר

נטוורקר טוב קודם כל עוזר לחבריו. לא מתקמצן על הידע שלו.
אם אפשר לעזור במאמץ לא גדול וללא עלויות – עשה זאת.
זה אומר לעקוב אחרי ערוצי התקשורת המשותפים, להיות ערני לשאלות שעולות ולתת מענה כשאפשר.

עוזר ונעזר

לא פחות חשוב מלעזור – זו היכולת להיעזר. הידיעה לבקש עזרה בשעת צורך מבוססת בראש ובראשונה על DNA ארגוני.
כאשר הארגון (במקרה הזה ארגון הנטוורקינג) יוצר תרבות ארגונית של עזרה הדדית, אזי הבושה להיעזר נעלמת.
לבקש עזרה זה קודם כל לומר מה שאני צריך בפני כולם. אחר כך בפגישות פרטניות לפרט את הצורך.
זו ממש לא בושה להתייעץ עם החברים לקבוצה. הדעה שלהם יכולה לייצג לקוח שעדיין אין לי.

נטוורקינג קם ועומד על עזרה הדדית. כאשר הרצון לעזור בא מבפנים – מיושם ולא רק נאמר במילים,
אז השגשוג של כולם מובטח. אנרגיה של נתינה עושה טוב לאנשים ולעסקים שלהם. זו אנרגיה שממגנטת לקוחות.

9. גישה חיובית – אופטימית

יותר מאופטימיות, לחשוב מחוץ לקופסה. לראות פתרונות, לא בעיות.
לתת סיכוי למהלכים מוצעים.

גישה חיובית
הראייה של הכל אפשרי, ובאנגלית impossible זה בעצם I Am Possible,
מאפשרת ליצירתיות לפרוח. כאשר לא פוסלים רעיונות ופתוחים לחידושים, עולים רעיונות רבים ומדהימים.
אמנם לא כל רעיון ייושם אבל בכל זאת עסק הוא עסק וניהול נכון מאזן סיכונים ומתעדף עדיפויות.
יחד עם זאת, מספיק שניישם חידוש אחד בכל פעם.

תכונה זו יכולה להיות מיושמת במאסטרמיינד בין בעלי עסקים – לתת לדימיון להתפרע ולבחור במה שנכון.
לא לשכוח להוקיר כל רעיון גם אם לא יישמתי אותו.

10. הקשבה – באמת להקשיב

הקשבה היא בסיס לכל מערכת יחסים. גם עסקית. להקשיב זה להיות אכפתי.
בראש ובראשונה חשוב להקשיב ללקוח, כי זו הדרך לתת מענה לצורך שלו ושיהיה מרוצה.
הקשבה
לעניין הנטוורקינג, הכוונה היא להקשיב לצרכים של בעלי עסקים אחרים. עזרה שנדרשת. עצה שמתבקשת.
באמת להקשיב זה לא להעמיד פנים ולהציג פוזה של הקשבה, אלא זה להיות במקום אמיתי של הקשבה,
מתוך אכפתיות ורצון כנה לעזור.

לסיכום, אומר כי בעיניי אלו תכונות לא רק של נטוורקר טוב אלא בכלל תכונות ראויות לכל בעל עסק.
בימינו, כאשר השיווק בהצפה, זה שיצליח הוא זה שיתחבר לאנשים יותר, יהיה קשוב, אמיתי וישר.
ולא לשכוח, שיתופי פעולה באשר הם, ובכללם שיתופי פעולה בנטוורקינג, הינם כלים מדהימים ליצירת שיווק אפקטיבי.

אהבת? רוצה עוד?

אני מציע לך לקבל ממני פגישת ייעוץ אישית ללא עלות וללא התחייבות
כדי לעבוד על השיווק שלך. במהלכה אני מתחייב:

  • לתכנן עבורך משפך שיווקי שיהפוך כל לקוח מתעניין ללקוח משלם.
  • להסביר לך מהם 4 המרכיבים לתמחור נכון של המוצרים והשירותים שלך.
  • לגלות לך איפה אפשר למצוא את הלקוחות הכי טובים בתעשייה שלך לגמרי בחינם.
  • להסביר לך מה לעשות כדי למשוך כמה שיותר לקוחות טובים לעסק שלך במינימום מאמץ.
  • לחשוף בפניך שיטת שיווק מהפכנית שתמלא לך את היומן בלקוחות מצוינים בלי להוציא שקל.

רק למלא את הפרטים ולקבל מאיתנו טלפון ב-48 השעות הקרובות!

קדימה, לשווק!

מאיר פורתמאיר פורת

מנטור עסקי, זכיין מורשה, תכל'ס ליווי עסקי בע"מ

לחצו כאן עכשיו ושדרגו את השיווק שלכם לגמרי בחינם

קראתם את המדריך שלנו? אם לא – לחצו כאן והורידו אותו עכשיו כל עוד הוא ניתן בחינם

להשאיר תגובה כאן

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close