6 עקרונות מנצחים לשיווק אישי / אנושי

במהלך עבודתי כמנטור ב'תכל'ס ליווי עסקי בע"מ' אני פוגש בעלי עסקים רבים
אשר אומרים לי שאינם רוצים לשווק כי זה נתפס בעיניהם מטריד, מציק, נדחף.

כמה פעמים קיבלתם מייל ואמרתם לעצמכם "שוב פעם הוא רוצה למכור לי משהו".
זו תופעה מוכרת. השיווק נתפס לעיתים כאגרסיבי. שיווק יתר, אם יש דבר כזה בכלל,
נתפס כמציק, חוזר על עצמו, לא מרפה ממני בכל מקום, עד שכבר ממש לא בא לי לראות
את המודעה הזו שוב. ואז, כבעלי עסקים, אתם אומרים לעצמכם (ותאמרו למלווה העסקי שלכם)
שאתם לא מוכנים לשווק באופן הזה.

אפשר לטעון מצד אחד שמה שמציק לכם כבעלי עסק לאו דווקא מציק למי שיהיה הלקוח שלכם.
כלומר, יכול להיות שהשיווק כן יהיה אפקטיבי ויביא לעסק לידים טובים, שיהפכו להיות הלקוחות שלכם,
למרות שהשיווק היה "אגרסיבי" ו"נדחף".
מצד שני, ברור שאם בעל העסק חש ככה כלפי השיווק שלו, זה מה שהוא ישדר גם במסרים שלו
ובפרט בשיחות המכירה. כלומר, הסיכוי למכור משהו יורד פלאים.
אין לי ספק שבעל עסק צריך להתחבר למסרים שהוא מעביר ולאהוב את השיווק שהוא עושה.

לאותם בעלי עסקים שלא מרגישים נוח עם שיווק "סטנדרטי",
אני רוצה להציע את השיווק האישי-אנושי.
למעשה, אני רוצה להציע אותו לכל בעלי העסקים, ללא קשר לאילו ערוצי שיווק הם בחרו.

6 עקרונות מנצחים לשיווק אישי / אנושי

עיקרון מס' 1 – תמצאו את ה"למה" שלכם

עסק שיודע להגדיר לעצמו את ה"למה" שלו ויודע לספר על זה, זה עסק שיצליח.

להגדיר את הלמה

מדוע? כי אנשים מתחברים ל"למה". יותר מכך, אנשים קונים את ה"למה" שלכם,
ואם יש לכם "למה" ממש טוב, אז יש לכם בידול (יתרון תחרותי) מנצח.
"למה" חזק הוא הכלי הכי טוב לנצח כל התנגדות אפשרית של לקוחות.

זו הסיבה שחברת Apple כל כך הצליחה. הם יצאו עם "למה" של להיות חדשניים, בכל מוצר.
ואכן, כל מוצר שלהם יצא מנצח בשוק. גם כשהם יותר יקרים,
לא תשמעו את הלקוחות הנאמנים שלהם אומרים "יקר לי".
איפה ראיתם עוד תורים לרכישה כמו אלו כשיוצא אייפון חדש? אנשים ישנים בתור!
עד כדי כך זה חזק.

כלומר, "למה" מנצח יביא לכם לידים בשלים לרכישה, ולא סתם בשלים – עם כרטיס האשראי ביד
ומבט מתחנן בעיניים. ומאלו יבואו הלקוחות האידיאליים שלכם – כי הם מחוברים
ברמת הבסיס אליכם ולעסק שלכם – ל"למה" שלכם.

עיקרון מס' 2 – עיקרון ההדדיות

מה קורה כשיש נטייה להסתכל על "מה יוצא לי מזה"?
כשזה בא מהלקוחות שלי זה ברור. זו נטייתם הטבעית. כשהלקוח מבין את התועלת שלו
הוא קונה מבית העסק. ואכן אנו יודעים לתת מענה לכך בתהליך העבודה של 'תכל'ס ליווי עסקי בע"מ'.
לא כך הדבר מול בעלי עסקים שאיתם אני יוצר קשרים עסקיים ושיתופי פעולה.

תחשבו על זה, אם אתם תעזרו לקולגה, והוא בתמורה יכשיל, או יסרב לעזור –
האם תמשיכו לשמור על קשר איתו? האם תרצו להפנות אליו לקוחות או חברים שלכם ולהמליץ עליו?

בעל עסק שנוהג באנוכיות, ואינו מסתכל על האחר, לא יצליח או יצליח פחות.
בסופו של דבר ה"בלוף" שלו יתגלה, האמינות שלו תיפגע והוא ייפגע.

לשתף פעולה

הדרך הראויה בעיניי היא לתת ולא לזכור למי, כדי לא להישאר קטנוני ומתחשבן,
ולעומת זאת לא לשכוח ממי קיבלתי, כדי לדרבן את עצמי לגמול בחזרה.

חוק הזהב במערכות יחסים, והנה אני "מתחזה" ליועץ זוגיות,
מדבר על להתייחס לאחרים כמו שאני רוצה שיתייחסו אליי.
אם אני רוצה שהלקוח יכבד אותי, עלי קודם לכבד אותו.
אם הזמן שלי חשוב לי ואני דורש דיוק מהלקוחות שלי, אז אסור לי להיות זה שמאחר.
היחס שאני אתן, זה היחס שאני אקבל מאחרים.

ואם נתקדם עוד צעד, מה אומר חוק הפלטינום של מערכות יחסים?
תתייחסו לאנשים כמו שהם רוצים שיתייחסו אליהם.

תארו לעצמכם, אם רק נאמץ את החוק הזה במשפחה שלנו, מול החברים שלנו
ולבסוף בעסק שלנו, כמה ישודרגו חיינו?

עיקרון מס' 3 – התמדה

התמדה זה עקביות, סדירות ושיטתיות – 3 תכונות חשובות למשווק טוב בכלל.
בדרך כזו יכול המשווק לבנות לעצמו מערכי שיווק אפקטיביים, שחוזרים על עצמם,
ששומרים על מסרים אחידים וניתנים למדידה ולשיפור כל הזמן.

עסק ששומר על קשר עם אחרים – מתמיד ביצירת הקשר, במעקב (Follow-Up), בניתוח והסקת מסקנות,
מאפשר לעצמו לתקן תוך כדי תנועה ולהתפתח.
עסק שמתמיד בנתינה שלו יימצא עצמו בעמדת המקבל באופן עקבי כי הוא הופך להיות נערץ על מי שמקבל ממנו.

להתמיד בעשייה

התמדה בעשייה השוטפת היא שמירה על רצף פעילויות, ושמירה על שלושת השלבים שבכל פעולה – לפני, תוך כדי ואחרי.
להשקיע ב"לפני" זה התכנון המקדים – לבנות את ה-"תוך כדי" כתהליך אפקטיבי וזול ככל האפשר.
ואז לא לשכוח את ה"אחרי" – שזה התחקור, הלמידה והשיפור שאנו רוצים.
החזרה עוד פעם ועוד פעם על תהליכי העבודה שקבענו לעצמנו, בהתמדה ותוך כדי שיפור והיזון חוזר,
מבטיחים יצירת הרגלים טובים, נראות שוטפת ויוצרת אמון בעסק.

עיקרון מס' 4 – הגינות

להיות הוגן זה:

  • להביא יושרה לעבודה העסקית – עשה מה שאמרת שתעשה. אל תאמר מה שממילא לא התכוונת לעשות.
  • שקיפות – ללא אותיות קטנות. דבר עם הלקוח על כל מה שיכול להשפיע עליו.
    למשל, שינויים בתהליך או מוצר, מגבלות חדשות, עיכובים.
  • כבוד הדדי בינך לבין הלקוח.
  • התחשבות באילוצים שאינם בשליטת האחר, במסגרת היכולות שלך.
  • לכבד את הזכויות של הלקוח שלך.
  • לאזן בין האינטרסים של העסק לאלו של הלקוח. אם יש סתירה – לטפל בה.

איזון אינטרסים
עיקרון ההגינות מתייחס אם כן למה שאתה עושה כשלא רואים אותך.

עיקרון מס' 5 – סינרגיה

מינוף היכולות של שיתופי הפעולה העסקיים שלי (מעגלי כוח). החיבור של העסק שלי
לעסקים אחרים שמשלימים אותי, כאשר הוא נעשה בסינרגיה, כאשר יש כוונה אמיתית
לעבודה משותפת ולעזרה הדדית, אז הוא יכול לשמש כמכפיל כוח עבור העסק שלי.

מעבר לכך, הסינרגיה היא גם לטובת הלקוח. הוא מקבל שירותים ממספר בעלי עסקים
שמשתפים פעולה ביחד, ואינם מתחמקים מאחריות ע"י זריקתה אל האחרים.
כך שהלקוח מקבל תמיד מענה לכל בעיה או צורך שעולים.

הדוגמה הקלסית למעגל כוח כזה הם עורכי דין שכל אחד מהם מתמחה במשהו מסוים.
הם יוצרים מעגל שיתוף פעולה ויכולים באופן הזה לתת ללקוח שירות מקיף יותר,
הכולל מספר עורכי דין במספר תחומי מומחיות, שכל אחד מהם נותן מענה נקודתי לצורך.

אני, כיועץ עסקי, מחפש חיבורים כאלו לעורכי דין מסחריים, רואי חשבון, סוכני ביטוח,
מאמנים עסקיים, בוני אתרים, מעצבים גרפיים ועוד.
הסיבה לכך היא שהם משלימים את השירות שלי כמומחים בתחומים שאין לי נגיעה בהם.
אני יכול לשלב את השירות שלהם במסגרת זה שלי, ולהפך.

הגורם שמניע מעגלי כוח הוא המשפט: "איך אני יכול לעזור לך?"

עיקרון מס' 6 – דוגמה אישית

העיקרון הזה מדבר קודם כל על עשייה. כל דבר יומיומי, כל הצלחה ולו הקטנה ביותר – משליכה על העסק שלי ועליי.
מיגנוט לידים (ובהמשך לקוחות) יהיה מאוד קל כאשר יש להם אפשרות להזדהות איתי.
זה ייקרה כאשר המהלכים העסקיים יכולים להוות דוגמה אישית לאותם לידים.
למשל, אם אני מאמן ולא עברתי את התהליך שאני מעביר – אז ברור שאין פה דוגמה אישית.

האם אתם מוכנים לקנות את המוצר של עצמכם, ובמחיר שבו אתם נוקבים? זו אחת השאלות המהותיות
בשיווק ומכירות. רק תשובה של כן, שהיא דוגמה אישית, מבטיחה שהעסק יוכל למכור את השירות או המוצר
במחירו הנקוב ולהיות מוצלח.

דוגמה אישית זו הנראות שלי. ובעולם האינטרנט נראות היא מורכבת. גם הכל גלוי וגם קשה מאוד לתקן רושם רע.
אני, כמובן, רוצה נראות שתורמת ומעצימה את העסק שלי. כזו שמדגישה את המומחיות שלי ואת הכדאיות של הפנייה אליי.
דוגמה אישית

מה היישום הפרקטי של עיקרון הדוגמה האישית?
בשלב הראשון אני ממליץ לבחור עד 3 אנשים שמהווים עבורי דוגמה אישית.
בשלב השני אני רוצה להשרות השראה על אחרים – שייקחו ממני דוגמה אישית.

להפוך מושא לדוגמה אישית, מעבר לכבוד הכרוך בכך (בשמו האמיתי – ליטוף האגו) – יש לכך משמעות
שיווקית גדולה – זה אומר שאני קודם כל מפורסם, הנראות שלי מצוינת, אנשים מכירים אותי ורוצים להידמות לי.

אז מה בעצם מומלץ לי לעשות?

אם אתם, כבעלי עסקים, מתחברים לעקרונות הללו, ואתם רוצים להתחיל לשווק באופן אישי, כך שהאינטגריטי
והמצפון שלכם יתקיימו, קחו כל עיקרון מהרשימה הנ"ל וזהו את הפעולות שאתם צריכים לנקוט כדי לקיים אותם.
אחת הדרכים היא להיעזר באדם אחר.

לשם כך, אני מציע לך לקבל ממני פגישת ייעוץ אישית ללא עלות וללא התחייבות
כדי לעבוד על השיווק שלך. במהלכה אני מתחייב:

  • לתכנן עבורך משפך שיווקי שיהפוך כל לקוח מתעניין ללקוח משלם.
  • להסביר לך מהם 4 המרכיבים לתמחור נכון של המוצרים והשירותים שלך.
  • לגלות לך איפה אפשר למצוא את הלקוחות הכי טובים בתעשייה שלך לגמרי בחינם.
  • להסביר לך מה לעשות כדי למשוך כמה שיותר לקוחות טובים לעסק שלך במינימום מאמץ.
  • לחשוף בפניך שיטת שיווק מהפכנית שתמלא לך את היומן בלקוחות מצוינים בלי להוציא שקל.

רק למלא את הפרטים ולקבל מאיתנו טלפון ב-48 השעות הקרובות!

קדימה, לשווק!

מאיר פורתמאיר פורת

מנטור עסקי, זכיין מורשה, תכל'ס ליווי עסקי בע"מ

לחצו כאן עכשיו ושדרגו את השיווק שלכם לגמרי בחינם

קראתם את המדריך שלנו? אם לא – לחצו כאן והורידו אותו עכשיו כל עוד הוא ניתן בחינם

להשאיר תגובה כאן

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close