שיתופי פעולה – ככה מגדילים את פוטנציאל הלקוחות שלכם כמעט באופן מיידי

הגיע הזמן ליצור מבול של הפניות ע"י שותפויות עסקיות!

אנו בתכל'ס ליווי עסקי בע"מ מאמינים מאד בהפניות ובשיתופי פעולה.

כך בנינו עסק מצליח ומוביל בהשקעה מזערית.

בואו נבין קודם את המושגים.

שיווק פה לאוזן זו אולי שיטת השיווק האפקטיבית ביותר.
איך זה עובד? לקוח שלי ממליץ עלי למישהו שהוא מכיר או פוגש.
אם ההמלצה חמה, אז למעשה רוב עבודת המכירה שלי נעשתה ע"י אותו לקוח מרוצה.
לכן, דרך אגב, לקוח מרוצה הוא נכס חשוב ביותר לכל עסק.
אלא מה? פה לאוזן זה יחסית נדיר.
בעיקר כי באופן רגיל ערוץ שיווק זה הוא פסיבי מצד בעל העסק שלא יוזם בו דבר.
הוא רק נהנה מהתוצאות.

בעולם הנטוורקינג קיים מושג ההפניות, שמשדרג את השיווק מפה לאוזן כך שהופך אותו לאקטיבי.
במצב זה ישנם אנשים שלקחו על עצמם לשווק את העסק שלי, בתמורה לכך שאני משווק את שלהם.
הפניות מבוססות על הרעיון הרוחני של "הנותן – מקבל", שמדבר על נתינה קודמת.
החברים בקבוצה אליה שייך בעל העסק מפנים אליו אם ביקשו מהם ספציפית הפניה כזו,
שזה הפה לאוזן הרגיל, והם גם יוזמים הפניות אם הם נתקלים בהזדמנות כזו.

גם בעל העסק עצמו יכול ליזום הפניות ע"י פנייה לאחרים, בין אם לקוחות ובין אם לא,
ומבקש אימיילים או טלפונים של אנשים שלדעתם יזדקקו לשירות שלו.
אני לא אפרט לגבי התנהלות נכונה של בעל העסק לגבי ההפניות, כי זה לא הנושא בו בחרתי לעסוק היום.

אני רוצה עכשיו ללכת עוד צעד קדימה. איך אפשר ליצור מבול של הפניות לעומת הטפטוף הרגיל?
כאן נכנס נושא שיתוף הפעולה, ועוד יותר בשותפות עסקית.
מדובר פה על כר פורה מאוד, לשחקנים רבים בכל משק.


שיתוף פעולה, כמשמעו בעולם האינטרנטי הוא שיתוף רשימות של לידים ולקוחות בין עסקים,
בדרך כלל השימוש הוא בכלי של רשימות תפוצה.
כאשר אין רשימות תפוצה, מה עושים? איך נמצא שיתוף פעולה שיביא לנו לקוחות?
אז חשוב להבין שאין שיתוף פעולה שיביא לי את כל הלקוחות שאני רוצה.
יחד עם זאת, אם נגדיר נישה ספציפית של לקוחות, יהיה לי קל למצוא שיתוף פעולה
עם בעל עסק שקשור לאותם לוחות.
למשל במקרה של מאמנת כושר אישית, שמחפשת קהל של נשים – מה יהיו שיתופי פעולה טובים?
קשה למצוא אותם כי הקהל מאוד רחב.
ואז עלתה אפשרות ליצור שיתופי פעולה לגבי נשים אחרי לידה.
כאן כבר יש הרבה שיתופי פעולה (כמו דולות, יועצות הנקה ועוד)
וכן כיווני שיווק מעניינים (מחלקות יולדות, טיפות חלב ועוד).

גם זה לא נמצא כרגע במוקד המאמר הזה ולכן לא ארחיב.
בכל אופן זהו כלי מצוין לקבלת לידים רבים.

שותפות עסקית בעיניי היא אף מעבר לכך.
המיקוד הוא באיכות ולא בכמות.
כאן השיתוף הוא בלקוחות בין עסקים משלימים כאשר אפשר
או להשתמש בכלי של הפניות, או מלכתחילה להציע שירות משולב.
כלומר מי שמוכר ללקוח מוכר בעצם חבילה משולבת של מספר שירותים של עסקים שונים.

איפה זה בא לידי ביטוי בעולמם של העסקים הקטנים?
הדוגמה הקלסית הם עורכי דין, שלעתים מתאחדים לטובת לקוח אחד ונותנים לו ביחד
שירות מקיף יותר ממה שכל אחד מהם נותן בנפרד – כמובן כאשר נדרשת יותר ממומחיות אחת.

עוד דוגמא שעלתה לי לאחרונה היא אדם שיוצא לפנסיה מוקדמת או מפוטר בגיל 40+,
אין לו מספיק פנסיה ואין לו דרך למצוא עבודה כשכיר ולהתפרנס.
אותו אדם יפגוש יועץ פנסיוני, יכול אותו יועץ, שמזהה את הקושי,
ליצור שותפות עסקיות עם מאמן עסקי שעוזר לו ליצור מודעות עסקית,
ועם מלווה עסקי שעובד איתו בפועל על הקמת העסק.

אפילו יותר מעניין מזה, תובנה חדשה שרווחת כיום אומרת שכדי לבנות דברים משמעותיים עסקים שהם מתחרים לומדים לעשות דברים יחד.

אפשר לראות זאת באמצעות שיתוף הפעולה בין סאמסונג לפייסבוק –
שתי החברות הללו מתחרות בייצור של קסדה לוירטואל ריאליטי ויחד עם זאת פייסבוק עזרה לסאמסונג עם טכנולוגיה שהיא פיתחה.

מה ההיגיון של פייסבוק? למה היא עוזרת לסאמסונג לפתח את התחרות הישירה שלה?
כאן יש את הרעיון שתחרות היא בכלל לא דבר רע.
תחרות בתחום חדש יכולה להיות מאוד בריאה כי ככה נוצר באזז יותר גדול על התחום.
כאשר יש מספר שחקנים בתחום, שכל אחד מותח את גבולות הטכנולוגיה לכיוונים שלו –
עצם הרעיון, והשוק שנלווה לו, נדחפים קדימה.
לפיכך כל השחקנים מרוויחים והנתח של כל אחד מהם בעוגה שגדלה במהירות, גדל אף הוא.

עוד דוגמה, שממחישה רעיון נוסף, היא הדוגמה של אמזון.
זו ניסתה לפרוץ לשווקים הסיניים אולם נכשלה.
אז באה ההבנה שהיא לא יכולה לעשות זאת לבד, והתוצאה – אמזון פועלת דרך המתחרה המשמעותית ביותר שלה – עליבאבא.
לאמזון חשוב יותר לנהל את המקום שלה בסין ממקום שיאפשר לה צמיחה קלה יותר, מאשר לפעול לבד ולהיכשל.

רוצה לשמוע עוד על אסטרטגיות שיווק?

פשוט ללחוץ כאן לקבוע איתי פגישת ייעוץ חינם!

אפשר גם למלא את הפרטים בטופס הזה ואחזור אליכם תוך מקסימום 48 שעות!

לאחרונה בנסיעה לחו"ל נתקלתי בשתי דוגמאות נוספות בשוק התחבורה.
האחת קשורה לחברות תעופה:
אני רכשתי כרטיסים באייר-פראנס,
אולם הטיסה הייתה משותפת עם אליטליה,
ושתיהן ביחד השתמשו במטוס של דלתא איירליינס בכיוון אחד.
כלומר, באותה טיסה היו גם נוסעים שרכשו כרטיס מאייר פראנס, וגם נוסעים שרכשו מאליטליה.
באותו תחום יש גם את המועדונים המתמידים המשותפים למספר חברות (partners).
במקרים האלה יש יתרונות לחברות התעופה – הן ממלאות טיסות,
יכולות להתמקד בקווים שיש להן בהם יתרון יחסי.
ממילא נוסעים לא חייבים להיות נאמנים ואין בעיה של גניבת לקוחות.

עוד מקרה שהיה קשור להשכרת רכב.
לחברה שהייתי לקוח שלה היה חסר רכב שיתאים לי והיא נתנה לי רכב של חברה אחרת.
למה זה היה כדאי? כדי לספק את הצורך של הלקוח.

מה שמשתמע מדוגמאות אלו של הגדולים, זה שעדיף לבנות מציאות ביחד מאשר לחוד.
לבנות את העסק כך שניתן יהיה לנצל נטוורקינג איכותי ובריא עם כוחות חיצוניים מחד גיסא ויכולות פנימיות מאידך גיסא.
האפשרות של לבחון רעיונות עם צדדים נוספים ולבנות עולמות עסקיים אסטרטגיים משותפים היא פוטנציאל מעניין.

כהערת אגב, שותפויות עסקיות שגורמות לשליטה דומיננטית ונועדו בעצם "לדפוק" את הצרכן,
כפי שעשו המאפיות בישראל כשתיאמו את התחרות ביניהן, נקראות "קרטל" ואינן חוקיות.
הכוונה שלי היא לשותפויות עסקיות שמטרתן היא לתת תועלת רבה יותר ללקוחות ויותר הכנסה לשותפים.
זהו Win-Win מכל הבחינות, גם לשותפים וגם ללקוחות.

מתי נכון ליצור שותפות עסקית?
כאשר כל עסק יכול להביא ערך מוסף ייחודי משלו, כאשר השותפות יכולה לעזור לחסוך עלויות או לשפר שירות ללא תוספת עלות וכדומה.
איחוד כוחות יכול גם לעזור ללקוח, שמקבל יותר יכולות, ידע וערך מהשותפות.

מהן הסכנות של שותפות עסקית?
זה ברור בפרט כאשר מדובר במתחרים: גניבת ידע, גניבת לקוחות, ליקויים בשירות של שותף אחד שפוגעים במוניטין של האחר.
האתגר בשותפות כזו הוא להתגבר על חשדנות, לדעת לחלק את העבודה, לדעת לפרגן ולהיות גלוי כלפי השותף.

רוצים עוד כלים יישומיים לשיפור העסק שלכם?

פשוט ללחוץ כאן לקבוע איתי פגישת ייעוץ חינם!

אפשר גם למלא את הפרטים בטופס הזה ואחזור אליכם תוך מקסימום 48 שעות!

תגובה אחת על ״שיתופי פעולה – ככה מגדילים את פוטנציאל הלקוחות שלכם כמעט באופן מיידי״

  1. רוני רשף איתן 10/07/2016 — 09:53

    מאמר מעולה, מאיר עיניים.
    מעורר השראה ומעודד לחשיבה שיתופית.
    נהניתי מאיר!

להשאיר תגובה כאן

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close