איך אפשר להגיע ללקוחות שלך דרך מכשיר הסמארטפון שלהם?

הידעת? הפרסום בסמארטפון הופך להיות הכי משמעותי בערוץ האינטרנט הישראלי!

אין מחלוקת על כך שכל עסק רוצה לקוחות.
רבים עובדים על ערוץ הפה לאוזן שמביא לקוחות טובים וזה גם הערוץ היעיל והאפקטיבי ביותר.
בערוצים האחרים נדרש מאמץ להגיע אליהם,
וכאן אני נכנס: העסק שלי זה למצוא את הלקוחות הפוטנציאליים שלך.

לכן התעניינתי, חקרתי והעמקתי בתופעה שאני מציג במאמר הזה, שאולי כבר מוכרת לך.
אותם לקוחות שיכולים להגיע מערוץ האינטרנט, דרך מנועי חיפוש כמו גוגל או רשתות חברתיות כמו פייסבוק – איך מגיעים אליהם?

השנים האחרונות מראות על שינוי משמעותי ומעניין בהרגלי הגלישה.
עיקר השינוי הוא מעבר ממחשבים נייחים וניידים למכשירי סמארטפון, או מובייל.

איך זה בא לידי ביטוי במספרים?
ב- 2015 ל- 75% מהישראלים היה סמארטפון. זו חדירה חזקה יותר מאשר בארה"ב, צרפת ואיטליה למשל.
בנוסף סמארטפונים הם יותר זולים ממחשב ובעולם נמכרים כ 4 מליון מכשירים מדי יום!
השימוש בסמארטפון פשוט יותר, הרבה יותר קל ללמוד לעבוד איתו מאשר עם מחשב.
לכן הוא הופך להיות כל כך נפוץ ומנגיש את האינטרנט לקהלים נוספים.

בעקבות זאת חלו שינויים בדפוסי השימוש והגלישה במובייל לעומת מחשב רגיל, שהם אף יותר חשובים:

  • אנשים משתמשים בסמארטפון כל הזמן ובמשך כל היום.
    הסמארטפון זמין לנו גם בנהיגה, בזמן ארוחות ואף בזמן שאנו משוחחים עם אנשים.
  • השימוש בסמארטפון מתאפיין בפרקי-זמן קצרים יחסית (micro-moments) .
    אנשים מעיפים מבט, חוזרים ובודקים כל הזמן, מתעדכנים בקצרה.
  • הרבה אנשים מתחילים חיפושים בסמארטפון.
    לעתים פעולת ההמרה (זו הפעולה שהופכת ליד פוטנציאלי ללקוח משלם) מסתיימת לא בסמארטפון.
  • נתון מעניין שפרסמה גוגל הוא ש- 50% מההמרות קורות בתוך שעה מהגלישה בסמארטפון.
  • לסמארטפון אין עכבר או מקלדת פיזיים והמסך קטן יחסית.
    כפי שנראה בהמשך זה משליך על הצורה שבה נפרסם.
  • כאשר גולש נחשף לפרסום בסמארטפון, איפה תשומת הלב שלו ממוקדת?
    בגלל האופי השונה של המכשיר זה שונה מהותית ממחשבים נייחים או ניידים.
  • לסמארטפון יש יכולת מיקום ויכולת ליצור שיחה טלפונית.
    לפיכך אני ממליץ לצרף מפת הגעה (כשהשירות תלוי מיקום) ואפשרות להמרה טלפונית.
    שני אלו ישפרו את אחוזי ההמרה שלך משמעותית.

איפה ליד פוטנציאלי יכול לפגוש אותנו בסמארטפון?

  • בתוצאות חיפוש בגוגל, אם הוא חיפש משהו ספציפי.
    במצב הזה הגולש יכול לראות בין 2 ל- 3 מודעות בלבד (!), ולעתים אף פחות.
    לכן נרצה נוכחות משמעותית בתוצאות וזה משליך על הדרך בה ניצור את המודעה שלנו.
  • בפרסומות בתוך אפליקציות שמאפשרות פרסום.
    אז הפרסום יכול להראות כמודעה בת שורה אחת עם קישור במקום שמפתח האפליקציה בחר למקם אותה
    (שימו לב ש- WAZE יוצאת דופן).

יש לזכור כי הזמן שהגולש יקדיש לפרסום במקרה הזה הוא בדרך כלל מזערי.
אלו פרסומות שהוא לא ביקש, אלא נדחפו לו, אם בבחירה אקראית ואם דרך רימרקטינג
(זו טכניקה שבה חיפושי עבר שלנו נשמרים וגוגל ממשיכה לתת לנו פרסומות שקשורות לדברים שהתעניינו בהם בעבר).

לכן תפיסת תשומת הלב של הגולש במסר חד, מדויק וקצר היא קריטית.

רוצה לשמוע עוד על אסטרטגיות פרסום?

פשוט ללחוץ כאן ותקבלו מדריך עשיר בתוכן על הצלחה בעסקים!

רוצים לפגוש אותי ולקבל יעוץ פרטני לעסק שלכם?

פשוט ללחוץ כאן לקבוע איתי פגישת ייעוץ חינם!

אפשר גם למלא את הפרטים בטופס הזה ואחזור אליכם תוך מקסימום 48 שעות!

מה זה אומר לנו?

כדי לתכנן נכון קמפיין מובייל אפקטיבי ורווחי, כדאי לקחת בחשבון את התנהגות הגולשים.

למשל נרצה ליצור עיצוב מותאם למובייל באתר שלנו, בדפי הנחיתה וכו'.

למשל נרצה לפנות ללקוחות האידיאליים שלנו בזמן ובמקום שמתאים להם.
אלו הלקוחות שמביאים לי הכנסה טובה ולא גוזלים את זמני מעבר לנדרש להם.
אלו הלקוחות שאני רוצה למשוך אלי. לכן כדאי לדעת מי הם, ומתי ואיפה כדאי לפנות אליהם.
חשוב לבחור את המסר שמתאים להם – במובייל, אף יותר מהמחשב הרגיל,
אני רוצה להעביר מסר חד ומדויק לאותם לקוחות כי כמו שאני רוצה שיכבדו את הזמן שלי, עלי לכבד את שלהם.

למשל נרצה לאפשר נגישות טובה לעסק, ולשדרג את חווית הצריכה לנעימה יותר.
לכן נרצה לתת מפה עם ציון מיקום, כך שיוכלו לנווט אלי בעזרת אפליקציות ניווט שקיימות בסמארטפון.
נרצה לתת אפשרות לחייג אלינו מיידית מהמודעה בנגיעה אחת.
כל אלו עוזרים לגולש ומקלים עליו להגיב למודעה שלנו.

ואחרון חביב, ואולי חשוב ביותר: כשאני מבקש פרטים מהגולש,
לבקש ממש את המינימום שאני צריך – גם פחות נוח לתקתק וגם זה גוזל ממנו זמן.

יש לשים לב שאמנם התייחסתי בעיקר לגוגל, אולם ההשלכות רלוונטיות לכל ערוץ פרסום במובייל, למשל פייסבוק.

כדאי לשים לב לאן הגולש מופנה בלחיצה על מודעה, האם הוא רואה מסר ברור,
האם העיצוב מותאם למכשיר שלו והאם קל לו להתייחס למודעה.

לסיכום אומר, שזו הייתה התייחסות קצרה ותמציתית לנושא גדול ומשמעותי כיום בעולם הפרסום.
אני מקווה שקבלת בסיס טוב להמשיך ולחקור אותו.

רוצים עוד כלים יישומיים לשיפור העסק שלכם?

פשוט ללחוץ כאן ותקבלו מדריך עשיר בתוכן על הצלחה בעסקים!

רוצים לפגוש אותי ולקבל יעוץ פרטני לעסק שלכם?

פשוט ללחוץ כאן לקבוע איתי פגישת ייעוץ חינם!

אפשר גם למלא את הפרטים בטופס הזה ואחזור אליכם תוך מקסימום 48 שעות!

להשאיר תגובה כאן

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close