איך בידול עסקי טוב יהפוך את העסק שלך לעסק משגשג?

מהי החשיבות של בידול עסקי טוב,
ולמה עסק עם בידול ישגשג ועסק בלי בידול נידון לאבדון

בידול עסקי – על רגל אחת זה הדבר שמבדיל אתכם מאחרים. הייחודיות שלכם.
זו הסיבה שמישהו ירצה לקנות דווקא מכם. בידול יוצר הפרדה מאחרים,
יוצר מיצוב של העסק באופן ובמקום שונים מעסקים דומים,
שבזכות הבידול הם כעת לכאורה דומים. בכך יכול עסק לצאת ממערבולת של תחרות
(לרוב תחרות על מחיר שהיא זו שמחסלת עסקים).


הניסיון מלמד שלמצוא בידול עסקי זה לא הדבר שהכי קל לבעלי עסקים לעשות.
קשה לאנשים לראות את הייחוד שלהם, את מה שהם שונים מאחרים.
ועוד יותר קשה להראות את זה ללקוחות.

יחד עם זאת, בידול הוא נדבך ראשון במעלה באסטרטגיה העסקית.
זה הבסיס ל/שיווק ולמכירות של העסק.

  • בידול יכול להשפיע לטוב ולרע על בחירת הלקוחות, על ההתנהלות השוטפת,
    על שביעות הרצון של הלקוחות ועוד.
  • בידול טוב ממקד את העסק, מייעל את התהליכים ומאפשר עבודה
    רק עם מי שבאמת צריך את העסק שלכם.
  • בידול רע יגרום לכם להתברבר, להתפזר, יפגע ברמת השירות,
    יגרום לכישלונות ולבסוף לבעל העסק עוגמת נפש, שלא לדבר על לקוחות מאוכזבים.

לכן, אם אין לכם בידול עסקי טוב – העסק לא ישגשג.

בואו נבחן את הטענות הללו..

באמת תמיד יש בידול לעסק?

תארו לעצמכם שאתם רוצים לקנות ירקות ופירות.
הגעתם למרכז המסחרי ויש שתי חנויות, זו לצד זו.

באיזו תבחרו? יהיו כאלה שיאמרו – אני משווה מחירים ונכנס לזול יותר.
האומנם? לא תבדקו למשל טריות? ניקיון?

מה עוד יכול להשפיע? אולי השירות? פנים נעימות יותר של המוכר?

אם כל הלקוחות יבחרו אקראית, כל אחת מהחנויות תזכה ל- 50% מהלקוחות ולשניהם יהיה טוב.
אלא שזה לא תמיד כך במציאות.
מה שקורה הרבה פעמים זה שאחד יהיה מלא והאחר יזכה לטפטופים.

במקרה הזה עוד עסקנו במוצר זהה לחלוטין הנמכר בשני בתי עסק – מלפפונים הם הרי רק מלפפונים.
בכל זאת יש הבדל כפי שראינו.

מה קורה כאשר המוצר לא זהה לחלוטין?
למשל החלטתם לצאת לבילוי ערב. איך תבחרו מסעדה?
כשיקולים אפשריים אפשר למנות נגישות (חנייה), סוג האוכל, רושם …
בדרך כלל לא המחיר הוא שיקבע.
מכירים את זה שיש שתי מסעדות זו ליד זו, אחת מלאה כל הזמן והשנייה ריקה?
נכון שיש הוכחה חברתית לזו שמלאה,
ויחד עם זאת למה דווקא זאת שמלאה היא זאת שמלאה? איך היא נבחרה?

אם לרגע נחשוב לעומק, המוצר הוא בעצם כן זהה – ארוחת ערב, בילוי, חוויה רומנטית.
עמדו בפניכם מספר אפשרויות ובחרתם אחת מסוימת, ממש כמו חנות הירקות.

מתי זה לא כך? כשמחפשים טלוויזיה או מכונית.
כאן יש יצרנים שונים – מותגים ידועים יותר וידועים פחות.
יש לפחות איזשהו הבדל ברור לעין שאפשר להראותו בבירור במפרט טכני.
יחד עם זאת, אם נמצא אותה מכונית בשתי סוכנויות שונות? אצל מי נבחר?
שוב חזרנו למקרה המלפפונים.

הגיע הרגע לעבור למקרים היותר מאתגרים – וזאת כאשר אנו עוסקים בבני אדם.
בעלי עסקים הם בני אדם (במובן הביולוגי לפחות).
בני אדם הם לא מלפפונים – הם באמת שונים. אין שניים שהם זהים.

נגיד אתם מחפשים להכיר בן או בת זוג. נכנסים לאתר הכרויות, נעזרים בחברים, בשכנים.

מה תמצאו? מבחר ענק של מחפשים כמוכם.
כולם, אבל כולם, מספרים על ספונטניות, חוש הומור,
מספרים מה הם רוצים ואצל לא מעט גם יש רשימת מכולת – תכונות רצויות והכרחיות.
יוצאים לשופינג. כשאין בידול – איך אפשר לבחור?
עפ"י התמונות – איך לומר בעדינות – שהן מתקופות אחרות?

או אתם מחפשים נותן שירות, למשל מאמן או מטפל.
ישראל משופעת בכאלה, לפחות אחד תחת כל עץ רענן.
איך תבחרו? האם כאן המחיר באמת קובע?
כבעל ניסיון בתחום – אם תבחרו לפי המחיר הזול תקבלו את השירות הזול.

מה יקרה אם לא נייצר בידול טוב?

מה שברור הוא, שכאשר אנו עוסקים בבני אדם, גם אם השירות הוא ממש זהה,
אין שני נותני שירות זהים. ההבדל הוא באנשים מאחורי השירות.
אם זה דייט, ואם זה אימון או טיפול, או כל שירות אחר, המבחר שיש הוא אמתי.

גם אם לא נעשה תהליך של בידול, יש הבדלים נסתרים מהעין בין העסקים ואז קורים שני דברים.

האחד זה שלקוחות בוחרים לא לפי הצורך האמתי שלהם אלא לפי מראית עין של העסק,
ואז הם מתאכזבים ושני הצדדים מפסידים.

האחר זה שבעל העסק שאינו מבדל את עצמו היטב, מבזבז זמן ומשאבים על שיווק לא אפקטיבי,
על לקוחות שאינם טובים עבורו והכנסותיו נפגעות.

רוצה בידול טוב לעסק שלך?

פשוט ללחוץ כאן ותקבלו מדריך עשיר בתוכן על הצלחה בעסקים !

אפשר גם למלא את הפרטים בטופס הזה ואחזור אליכם תוך מקסימום 48 שעות!

כמו שקורה לעתים ביציאה לדייט – בואו לא נשלה את עצמנו – ביציאה לדייט כל צד מוכר את עצמו.
מנסה להראות שהוא בדיוק עונה על הצורך של האחר.
הרבה פעמים דייט הופך להיות הצגת תאטרון דו צדדית.
אם תיווצר מערכת יחסים כלשהי מזה מה שברור הוא שאין לה סיכוי לשרוד.

גם עסק הוא ככה. בין הלקוח לנותן השירות נוצר בתחילה מעין דייט.
הלקוח מספר על מה שמטריד אותו, מה הוא צריך ונותן השירות מספר על עצמו ועל השירות שלו.
אם בעל עסק יהיה שחקן תאטרון במצב הזה הוא יחטא לעצמו וללקוח ושניהם יינזקו.
אם הלקוח ישחק משחק כדי להתאים עצמו לבעל העסק,
כי הוא לא באמת מבין מה הוא צריך ומה הוא יקבל, גם ברור שבסוף תהייה לו אכזבה.

מה קורה כשיש בידול טוב?

לעומת זאת, אם נותן השירות יספר באופן אמתי על מה שהוא עושה,
ידגיש את הבידול המיוחד שלו, והלקוח יוכל לבחור לפי הצורך האמתי שלו –
אז תיווצר מערכת יחסים טובה ביניהם.

שלא נשכח, לקוח מרוצה הוא הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לעסק.

כמו בכל מערכת יחסים, מה שקורה במרחב בין שני הצדדים יוצר לכל אחד
את החוויה שלו וגם יוצר עם השניים עוד משהו – ערך מוסף לשניהם.

כן – גם בעל העסק ייהנה יותר אם ידאג להרמוניה בשירות.

אנו בתכל"ס ליווי עסקי מאמינים מאוד בבידול עסקי, ומאמינים שתמיד
ניתן למצוא, לכל עסק, את אותו בידול שמייחד אותו מהאחרים.
זאת משום שכאמור בעלי עסקים הם בני אדם, וכאשר בני אדם נותנים שירות,
אין שניים שיתנו בדיוק ב- 100% את אותו השירות.
ההבדלים שיש בינינו כבני אדם יוצרים שירות שונה. מכאן שהשיווק של כל עסק יהייה שונה.

אז אם עד עכשיו השתכנעתם שבידול עסקי זה דבר חשוב, כנראה שהשאלה הבאה שלכם היא:

איך יוצרים בידול?

זוהי שאלת המיליון דולר. לעתים זה קל,
ברור ופשוט ולעתים זה מצריך את הגדלת הקופסה שבתוכה חושבים.

בידול יכול להיות משהו שאנחנו הראשונים לספר עליו.
קחו לדוגמא את מסטיק אורביט, עם הורדת החומציות בפה.
מסטיקים אחרים לא עושים את זה? עושים.
רק מה – הם לא אומרים את זה. הראשונים שאמרו – יצרו בידול.
הבידול הזה הספיק להם למתג את עצמם ולהיות מובילים בשוק שלהם.

בידול יכול להיות משהו שרק אנו עושים, כמו למשל הבידול של תכל"ס
ליווי עסקי שרק אנחנו עושים את העבודה בפועל עם הלקוח.
או יכול להיות משהו שוויתרנו עליו, כמו למשל אותה חברת תעופה
שהורידה עלויות בכך שאינה נותנת שירות במהלך הטיסה, ובפרט לא ארוחות.

בידול יכול להיות חוויה ייחודית, כמו למשל נהיגה במכונית ספורט מול משפחתית.

בידול עסקי יכול לעסוק בחוויית צריכה מיוחדת של הלקוח,
כמו למשל אתר אונליין שמאפשר ללקוח לנהל את חשבונו
או מטפל שמאפשר לעבור טיפול דרך שיחה בסקייפ,
טלפון סלולרי לקשישים עם כפתורי חיוג גדולים,
או למשל "שלם וקח" של מחסני חשמל ושל איקאה.
איקאה גם מדגישים את נוחות האריזה שהם אורזים ונוחות ההרכבה של המוצרים.
כל אלו הם חוויות צריכה.

בעיקרון, בידול טוב נשען על הגדרה מדויקת ונכונה של מי הוא
קהל היעד שלי – את מי אני רוצה כלקוחות.

לא כל הדוגמאות הללו באמת נראות לכם כבידול, נכון?
זאת משום שאלו דברים מוכרים. מישהו פעם בידל את עצמו ואחרים כבר העתיקו ממנו.
צפו לכך שזה יקרה גם לכם.
זה אומר שבידול זה תהליך שחוזרים עליו, מעדכנים, משפרים, מעמיקים ומדייקים.

בידול טוב באמת אינו נותן סתם יתרון בתחרות מול אחרים –
הוא מאפשר לך למצב את העסק שלך מחוץ ומעל לתחרות.
הם, המתחרים, זה השוק והעסק שלך בנישה מיוחדת, מעליהם באופן ניכר.
כך אפשר להפוך למוביל, לאוטוריטה. כך אפשר לגבות מחירים בסקאלה אחרת לגמרי.

תהליכים למציאת בידול מתבצעים לכל עסק בעולם הליווי העסקי שלנו כחלק מבניית אסטרטגיה עסקית.
אלו שיטות מדויקות, אפקטיביות ומוכחות.

אם אתם מסכימים איתי על חשיבות הבידול, חכו למאמרים הבאים בנושא.

רוצים עוד כלים יישומיים לשיפור העסק שלכם?

פשוט ללחוץ כאן ותקבלו מדריך עשיר בתוכן על הצלחה בעסקים!

אפשר גם למלא את הפרטים בטופס הזה ואחזור אליכם תוך מקסימום 48 שעות!

להשאיר תגובה כאן

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close